Besök

0kommentarer

Igår var vi på tio-månaderskontroll och Astrid fick en okej stämpel i rumpan, allt såg jättefint ut!
8955 tror jag damen vägde och 73,1 lång var hon, jag blir lite nojig över att hon tycks göra av med lika mycket energi som hon tar in så nu ökar vi på maten lite, det är så roligt nu för hon äter allt man ger till henne och nästan ingenting kommer upp igen, inte ens mjölprodukter som hon annars brukar vilja kasta upp.

Daniel kom hem med en jättefin stavmixer så nu blir det lite lättare att mixa mat till den konsistens bebis gillar, har tidigare mixat i vår vanliga mixer och den är stor och bökig och allt blir slät puré, det gillar inte bebis längre.

Astrid somnade igår eftermiddag, vid åtta väckte jag henne för att ge henne mat och pyjamas. Hon somnade om i ca en kvart sen var hon vaken och skulle sitta med mig i soffan och gosa. Jag höll mig vaken till tjugo över tio och Astrid var ledsen och gnällig så jag insåg att det inte skulle gå att få henne att sova själv, jag bäddade ner oss båda i vår säng. Daniel var på jaktkurs och fotbollsträning så vi tjejer hann somna väldigt djupt och gosigt innan han kom hem. Sen var natten lugn, vi mös och Astrid sov bättre än hon gjort på veckor!

Kvart över sex imorse skulle Daniel cykla till jobbet och Astrid ville kliva upp, vi gick upp och åt frukost. Sen skulle jag byta på henne och fann då en vattenfylld koppa på hennes rygg så nu får vi se hur det utvecklar sig det kommande dygnet!

Det är spännande nästan jämt!

Kommentera

Publiceras ej