Chips!

0kommentarer

Det har varit en sån vecka. En sån där man nästan önskar ett år tillbaka då man kunde äta vilka mängder som helst av vad som helst och inte gå upp ett gram Astrid åt liksom allt. Denna vecka har vi inte tränat någonting, inte ens pyttelite, men vi har ätit glass! Mm
Glass!

Astrid får fler och fler koppor och idag var hon och jag ut för första gången sen i söndags. Jag gick runt i områdena och tittade på hus, det är våran favoritsyssla, vi tittar på hus och drömmer om att en dag bli vuxna på riktigt, jag säger 10 år och Daniel säger 7. 7 - 10 år av sparande sen vill vi ha hus.. Eller kanske inte, just nu trivs hela familjen som bara den i våran rymliga 4a med fin utsikt på allmänningen (berget som jag brukar säga) bakom, en jättemysig innergård, närhet till i princip allt (förskolor, skola, fotbollsplan, pulkabackar, lekplatser, grönområden, ICA maxi, ICA kvantum, Coop, shoppingcenter, lokaltrafik osv.) det är helt lagom för oss med andra ord! Men i våra fantasier drömmer vi ändå om hus, med altan och gräsmatta.

Men kraven är höga, Så även om vi en dag skulle skrapa ihop kapital för ett hus så kanske vi inte finner just det vi vill ha! (Ska bli kul att en dag läsa detta och se hur långt vi kommit)

Jag hör skrik utanför fönstret, det är förmodligen en fotbollsmatch nere i gropen. Men man vet aldrig här omkring. Sofias änglar på tv och Astan sover, det är typ dit veckan gått! Imorgon är det helg, ska bli skönt att få solnjuta lite i helgen (vädret lovar sommar!) promenera med prickiga korven här hemma förutsatt att hon inte blir sjuk av sina koppor. Bara vi håller oss ifrån folk så borde det vara lugnt.

Ja just det, hade runkeeper på när jag gick, det finns karta så att programmet registrerar vart man är, hastighet man går i, hur länge man går osv. Jag och runkeeper är inte riktigt sams men enligt registreringen idag var vi ute i två timmar och gick omkring och avverkade 7km någonting. Lustigt hur tiden flyger när vädret är fint, barnet sover, musik/radio i öronen och bara låta benen gå dit de vill!

(Kartan över hur vi gick, Astrid som fick gunga, och så lät jag Astrid pilla på min telefon och när jag öppnade fann jag detta, ungen letar hotell! Vill hon redan flytta, är vi så hemska?)

Kommentera

Publiceras ej