Fredag

0kommentarer

Hela fredagen har gått, fick ett jättefint tack-kort av SSK-studenten som jag var i Linköping och firade i januari, det hänger nu på kylen under tack-kortet från hennes student. På torsdag ska jag smörgåstårtefira min andra sjuksköterska som tar examen på onsdag, jag är så stolt över de fina vänner jag har turen att ha de är så jäkla duktiga hela högen (högskolestudier eller ej).

Jag och Astrid var ut snabbt i världen idag, till ÖB och bytte kolsyrepatron och köpte lite städprodukter, till ICA och köpte ny skurmopp och hink, har velat köpa en ny modell länge nu!

Hemma igen så hängde vi ute en stund, Astrid kröp omkring och grävde i gruset, klättrade i rutchkanan och var bara allmänt lycklig över miljöombytet. Så lycklig att hon vägrade sova på resten av eftermiddagen. Jag dammsög och plockade undan, möblerade lite i sovrummet för det har känts lite trångt sen Astrid flyttade in till oss. Använde sedan min nya mopp för första gången, mycket tillfredsställande att äntligen ha ett riktigt städat hem och allt otäckt damm som inte dammsugarn tagit är borta!

Sen får vi se hur många dagar det håller i sig innan vi får göra om det.

Nu har vi kväll här, massor av fredagspannkakor i magen, bebis sover och vi vuxna sitter av någon anledning och diskuterar homosexuella scouter.

Så kan det vara, helgen blir planerad utifrån väder.

(Jag och Astrid såg ut som riktiga flumm när vi gick hemifrån, men jag skulle bära massor av sopor på väg till bilen så Astrid fick sitta på magen idag. Tack-kortet och en bebis med hybris som fick vara lite själv på golvet på ICA)

Kommentera

Publiceras ej