Onsdag

0kommentarer

Igår gick livet i ett, uppstigning, frukost, gjorde bärpuré att ha denna vecka, bytte lakan i sängarna och plockade sen kom jag på att klockan sprungit ifrån oss så jag hastpackade och klädde på oss tjejer och 9.12 stod vi utanför porten och var på väg till gymmet.

Jag hade ett shape-pass klockan 10 och Astrid har inte varit på minisats på över en månad så jag ville vara ute i god tid ifall något skulle gå snett. Det resulterade i att jag kvart i tio stod utanför salen med en inlämnad bebis på minisats. Allt gick så fort och Astrid var överlycklig över att vara tillbaka på minisats med massa barn och leksaker och allt annat kul för en vilding.

Shape-passet var ungefär sjutton resor värre än förväntat och en halvtimme in så badade jag i svett och lårmusklerna hade små spastiska ryck av ansträngning när vi tagit oss igenom 50 av 55 minuter så kom mini-personal och hämtade mig för då hade Astrid upptäckt att jag inte var i närheten och hon grät sitt hjärtskärande föräldrar-gråt.

Sen försvann resten av dagen i att gå hem, njuta av sol, äta lunch, laga middag, tvätta, städa, diska osv. och strax efter att Astrid somnat för natten så somnade jag i soffan.

Idag är det en underdrift att säga att jag har träningsvärk, min rumpa och mina lår vibrerar om jag försöker böja mig ner eller anstränga dem. Men jag gillade passet helt klart! Helt och fullt min typ av träning, funktionell styrketräning för olika muskelgrupper. Men till nästa vecka är jag förvarnad.

Idag ska jag och Astrid åka till Nacka och titta på vad damen önskar sig i födelsedagspresent, regnskydd till vagnen och sommarskor åt både morsa och bebis.
Sen får vi se om något får komma med hem men visionen är att bara titta och träffa farmor.

Men nu sover hon i mitt knä och jag ska göra mig i ordning och när hon vaknar så åker vi.

Kommentera

Publiceras ej