SDF

0kommentarer

Har suttit i flera timmar och pillat på datorn med en grej och lyssnat på Sarah Down Finer, har aldrig lyssnat på henne på riktigt. Har alltid uppskattat hennes speciella röst men känt att det varit lite för mycket för mig, ungefär som att trycka i sig en McD-meny när man bara vill ha lite knäckebröd. Iallafall, sommartid är ju tiden för för mycket så ikväll har jag frossat. 
 
Blev precis klar med det jag höll på med och måste gå och sova för risken finns att jag har en dotter som vaknar runt 3 och tror att det är morgon för hon somnade nämligen i sin stol i köket vid kvart i fem efter att ha sovvägrat hela eftermiddagen.
 
Jag har iallafall nästan lyckats städa idag, får förmodligen fortsätta imorgon men det är lite svårt när lilla damen kryper kring benen på mig och vill umgås, då släpper jag hellre och hänger lite med minigrisen.
 
Men jag ska hosta fram lite bilder när jag äntligen sitter vid datorn.
 
Prickiga korven på grillkväll i Nynäshamn
Glömde vända på bilden, men detta var bara en tråkbild på oss.

I lördags var jag och Astrid i tantolunden...

Där lyssnade vi på folk som sa fina, bra och smarta saker, det var nämligen #hejdå6ism - "demonstration" där en massa fina människor sa smarta saker om kön, sexualitet och annat viktigt för Astans små öron att höra i tid så att hon inte växer upp och tror att hon är en fitta istället för att hon har en.
Upptäckte att jag lyckats fånga Lady Dahmers kropp på bild..(blev smygimponerad av en kändis..)

När vi kom hem så hängde vi i den sköna kvällen med familjens pappa som varit och spelat fotbollsmatch
Mamman fick för sig att gunga

Det var kul!

Astrid vägrade solhatt för tillfället, hon brukar inte få vara ute utan mössa eller solhatt för den som tvivlar..

Själva ivägputtandet, kittlandet i magen och vinden i skalpen tycks vara det hon gillar. Men själva gungandet som sker planlöst fram och tillbaka är hon inte imponerad av
Idag fick Astrid sitta bredvid när jag gjorde maten, efter en stund gav hon med sig och somnade. Har aldrig sett henne somna bara sådär utan strid. men jag tog massa kort!
 

Kommentera

Publiceras ej