Storhandling

0kommentarer

Idag handlade jag nästan byxorna av mig, något min mor har lärt mig är konsten att storhandla, detta gör att vi har mat i en månad bara vi är lite kreativa. Sen brukar det förstås bli lite bekväm nöjeshandling av färskvaror också men just basvarorna finns hemma månadsvis!

Hur som helst, löning och fredag gjorde att det inte bara var jag och Astrid ute och handlade. Smått kaos på vårt maxi! Men efter två timmar, en överfylld vagn, tre raseriutbrott från det trötta barnet och en trevlig kassörska senare så var vi hemma. Jag sprang tre vändor upp med Astrid skrikandes i protester så var alla varor uppe och sen packade jag upp dem.

Det låter som mer jobb än vad det är, jag är van vid det för vi storhandlade när vi bodde i skövde också och jag gillar det! Storhandling med självscaning och gärna en hel del rabatter och kuponger uppepå så är jag nöjd!

Vi var dock rätt trötta både jag och Astrid och satt i soffan en stund (hon en kort stund innan hon skulle upp och flyga igen) och sen fick jag henne att sova middag när jag började med middag, soppa och pannkakor bjöds det på.

Paltkoma efter massor av pannkakor och vi bestämde oss för att ta en promenad, två timmar senare var vi hemma igen och nu sover barnet, jag har tömt min sega telefon på ett halvårs bilder och Daniel sitter nu vid datorn och pillar och jag sitter i soffan med iPaden och skriver.

Dagen i sin helhet, eller inget gym som jag först tänkt, istället blev det streching och lite mage hemma när Astrid sov förmiddag!

(Astrid tittar på häst när vi gick till tyresta naturreservat)

Kommentera

Publiceras ej