Det rullar på

0kommentarer

Daniel har varit borta i en vecka, Astrid har varit känslosam, det hade jag räknat med då hon är en otrolig vane-unge samt pappagris! Dock är det lika jobbigt varje gång, hur berädd man än är så gör det nästan ont i kroppen av att se henne så ur gängorna som hon blir när pappa är borta! Hon har gråtit och varit arg, vägrat att sova på dagen och varit helt utmattad och sovit inne hos mig på natten. Pappa som är lika blödig han har det förmodligen inte lättare nere i Skåne när han inte har någon kontakt alls med sin dotter förutom lite bilder han fått.

Men jag hoppas att det vänder, vi har varit på öppna förskolan idag och när vi kom hem somnade hon i vanlig ordning och sover fortfarande. Trots att hon varit extra intensiv sen Daniel åkte så har hon även haft en hel del stunder där hon bara velat pussas och kramas och busat. Mycket tokigheter i lilla fröken just nu.

Igår gick även det andra bakdäcket på vagnen sönder precis när vi efter många om och men äntligen börjat ta oss iväg till gymmet i spöregnet utrustade i kläder efter väder och vagnen under stormskyddet, några meter kom vi innan däcket var platt! 
Det fick bli bilen till gymmet och så stannade vi vid sportson på väg hem och fixade ett nytt däck på tio minuter så nu är två av tre värdelösa skitdäck utbytta till däck med kvalité 

Jag sitter i soffan i mina oroligt vackra stödstrumpor som åker på då och då, de är jäkla sköna faktiskt, tror att det kommer köpas rätt många fler den dagen jag börjar jobba igen, schysst att vara snäll mot venerna!






Igår var hon en riktig flumunge som pendlade mellan skratt och gråt hela dagen, vägrade sova middag och skrek och grät på sin stackars försvarslösa mamma. Men det byttes mot pussar och kramar innan läggdags och sen sov hon till 3 tiden när hon fick komma in till mig.


Halv sex imorse så fick jag muta henne med teletubbies för att hon inte skulle bråka en massa med mig, varken hon eller jag var helt klara att kliva upp men hon ville inte mysa. Eftersom tisdagen började 04.40 så kändes det rätt behövlig att få ligga kvar en timme idag! 



Ibland är det som att ha en liten skugga när man hänger med henne, när man minst anar det så härmar hon det man säger eller miner man gör, som en svamp suger hon åt sig allt från kunskap till hyss. Det är helt fantastiskt!

Kommentera

Publiceras ej