Lördag

0kommentarer

Dagens plan var att greja hemma, åka till Ikea och kolla lite småkrafs och sen fixa hemma, mest fördriva tiden med andra ord.

Men när jag vid niotiden stod och strök gardiner ringde familjen Blekman och ville gå på museum så vi har tillbringat dagen på Naturhistoriska riksmuseet, väldigt roligt och givande. Speciellt för Astrid som älskar sina kusiner nästintill mer än sina egna föräldrar.

Det var väldigt många andra som var på museet idag så Astrid fick tyvärr sitta mest i vagnen, men när hon var nere på backen var hon vildare än vildast! Sid roade henne kungligt när hon satt i vagnen också, bara han visade sig så skrattade hon så att hon kiknade!

Efteråt så fikade vi på Centralstationen innan vi tog varsin tunnelbana åt olika håll. Kring halv åtta var vi hemma och Astrid sover i sin säng nu och jag kollar på Bones! Saknar min make en hel del för tillfället, har inte hört hans röst på 10 dagar, bara haft lite sporadisk sms-kontakt.

Imorgon ska vi till Nynäshamn och luncha med Astrids farmor och farfar hos Daniels farfar och Vivvi så även denna helg går åt. Skönt att göra saker och träffa folk! Särskilt skönt för Astrid att vara omgiven av folk som älskar henne när pappa är borta.

"Utsikten" från min sittplats i soffan.

Idag var det en fantastisk höstdag som kändes mer som en tidig vårdag, Astrid somnade i vagnen när vi gick till bussen mot stan.


Igår fredagsmyste vi, både jag och Astrid njöt, Astrid matade mig med sina begagnade godisar och var på fantastiskt humör hela kvällen, Astrid fick gå och sova en timme senare än vanligt och jag själv somnade strax efter åtta! Rätt smart av mig eftersom Astrid väckte mig rätt elakt kvart i fem i morse och mellan fem och halv sju "snoozade" jag henne (hon var svintrött och somnade om då och då) hon svarade med att skrika, slå mig i ansiktet, simulera kräkningar och spotta i min säng för att få mig att vakna (när hon själv vaknade mellan varven).

Kommentera

Publiceras ej