Byn

0kommentarer

Satte mig vid datorn, betalade räkningar och pillade med siffror, tömde kameran och gick in på kommunens hemsida för att fylla i inkomst till dagis, men kände att jag väntar tills Daniel kommer hem för hans exakta siffror. Lustigt egentligen, man ska fylla i vad man tjänar före skatt, och enligt papperna så ska man enbart fylla i skattepliktiga belopp. Jag får just nu vårdnadsbidrag vilket är skattebefriat och på en mindre summa varje månad. Daniel går på lärlingspeng som inte heller är så superstor.
Detta gör att när jag ska fylla i våra inkomster för att beräkna vad vi ska betala i avgift så ligger den på mindre än hälften av vad lägsta beloppet är för att få lägsta avgiften. Rent pappersmässigt ser det ut som att vi trollar med knäna, med en stor bostadsrätt i ett bra område, bil och andra diverse lyxartiklar och inga större inkomster, ett bevis på att teori och praktik inte alltid håller varandra i handen.
 
Struntsamma, någonting jag personligen tycker är kul, men å andra sidan så har de senaste årens kämpande med vår byråkrati roat mig något otroligt med tanke på hur lustigt det är att krångla med alla myndigheter vi har. Men ger man sig sjutton på systemen så går det i slutet ändå, kan meddela att jag längtar till sommaren då jag förhoppningsvis är klar med komvux och äntligen får börja jobba igen!
 
Tömde kameran ja, lite bilder från helgen
 

Vi fann en relativt nybliven pappa

En hungrig bebis, En Vincent Viktor Olsson Ahlsén för att vara korrekt

Det där lilla lilla bebisfjunet

En relativt nybliven morsa, som förmodligen kommer glömma bort min födelsedag som bestraffning för denna bild, så jag understryker att hon hade gårdagens smink och med en två och en halv veckor gammal bebis så prioriterar man annat än smink.

Jag premiärhöll Vincent och bad Daniel att ta en bild, snyggt. gillar att fokus ligger på taket hemma hos Olsson/Ahlsén och inte på den lilla lilla minimäniskan jag har i min famn.

Vi tog en kompisbild, eller försökte, Daniel är för lång för att få ha makt över en kamera egentligen med tanke på att alla bilder är tagna från luften.

Astrid var inte helt snäll mot den lilla bebisen

Men Vincent var inte den som klagade särskilt mycket trots ett fult tjuvnyp från sin nya kompis

Vi övade  i att "klappa bebisen fint"

Vi tog en tur till Sala och den nya affären dollarstore, Vincent låg så jäkla mysigt att man som vuxen person inte kan bli annat än avundsjuk på den snygga myströjan och filtarna, varmt ombäddad i kärlek och omsorg.
 

På lördagen så åt vi stor lunch, den var stor både i matmängd och gäster. Självfallet var min stora kärlek Sid där och spexade

Vi är släkt, ibland syns det!

Jag bad om massage

Ett försök till en fin bild. Men ungen är för lik sin far, jag skrattar varje gång jag ser de här påhitten till bilder!

Sen fick jag en av de andra stora kärlekarna i knät också.

Ungarna fick ett eget bord och egna stolar, där satt de och precis som i himelriket matade de varandra med vindruvor.
 

Sen blev det slagsmål över en dammvippa.
 
Helt plötsligt var det Söndag och vi tog oss hem
 

Kommentera

Publiceras ej