Framtidsforskning

0kommentarer

Sitter och ska söka kurser till våren, jag ska läsa den tredje terminen på vård och omsorg, men eftersom programmen är lite olika uppbyggda beroende på vart och när man läser så får jag pussla lite. jag får ansöka alla kurser var för sig eftersom jag bara ska läsa en termin. Såg nu att de ska läsa hälsopedagogik, det har jag redan läst och fått betyg i, dock var den kursen på komvux 100p och den jag har betyg i 50p så jag sökte till den för säkerhetsskull.
 
Krångel krångel, skickade in en ansökan till de vårdkurser som tillhör termin tre vilket var akutsjukvård, palliativ vård (som jag så länge velat läsa ändå!) och hälsopedagogik.
Ska gå till komvux på en av deras öppet hus dit man kan gå och få hjälp att göra en ansökning, måste scana in mina betyg och få hjälp att söka naturvetenskap B och matte B som jag skulle behöva läsa in för vidare studier (om jag någongång vill läsa vidare så skulle det vara smutt att vara klar med alla dessa kurser jag struntade i på gymnasiet). Men jag har ju blivit så gammal att alla kurser bytt namn och behörigheter och man får inte läsa upp betyg på kurser som man redan har betyg i så jag är alldeles vilsen i pannkakan på hur jag ska göra. Men jag är peppad på att försöka iallafall, sen får vi se om jag eventuellt måste läsa någon kvällskurs om det blir för mycket att läsa in dagtid.
 
Måndag idag, helgen gick som sagt i sällskapets och matens tecken (har ätit så sjukt mycket mat och fika i helgen att det egentligen inte ens är kul!) i lördags var vi i Nynäshamn och hälsade på Daniels farfar och lilla fru, de är så barnkära att Astrid i princip fick göra precis vad hon ville i deras hem och de bara berömde hennes personlighet. Känns skönt att ha sådana människor i sin omgivning när bebisen är så vild som hon faktiskt är!
Vi åt mat och fikade, åkte sedan till Klara och fick träffa tillskottet i umgänget - hennes nya pojkvän. Känns lite utlämnande att lämna en kommentar om kvällen eller pojkvännen här men jag kan säga att han blev med beröm godkänd, vi fick jättegod mat, gott vin och framförallt ett väldigt trevligt sällskap!
 
Igår var vi på ettårskalas, även där var det alldeles supergott fika (ambitiöst och hembakat) och jag som mådde skit efter tre glas rödvin kvällen innan åt gärna de hemmagjorda färska friterade munkarna. Efter ett fint kalas så åkte vi vidare till brevik och fick middag, efter den så var min mage i extremt uppror och jag mådde illa efter en helg av ätande.
 
Idag har schemat varit som vanligt, gemensam morgon och ledsamhet över att pappan måste jobba, lek och bus, träning (som idag blev 10 min lat styrketräning (ryggmuskel som sitter nedanför skuldrorna), 30 min kondition och 30 min core-pass med instruktör) som vanligt med andra ord. Buss hem, lunch åt Astrid och skicka henne i säng, lunch och dusch åt mig och sen har jag suttit med komvux och framtidsplaner i huvudet.
 
Vad tusan vill man göra av framtiden? läser jag in naturkunskap B och Matte B så borde jag iallafall ha lite mera stöd till att gå vidare rent utbildningsmässigt. Blir jag klar med tredje terminen undersköterska så har jag två gymnasiala utbildningar att få jobb på. så helt bakom båten ligger jag iallafall inte.
 
Skitlångt inlägg, vi kallar det kompensation för helgens tystnad!
 
Daniel fotade igår, fann massor av bilder med mig för omväxlings skull. Så för den som inte minns hur jag ser ut!

Mitt barn och födelsedagsbarnet
Alltså, det där barnet vi har, hon blir bara större och mer fantastisk för all tid som går, undra om man någonsin kommer vilja ha en sån där liten tråkig skrikande sak igen? (svaret är, självklart! En till av henne liksom)

Hej hej! Tre glas rödvin och jag mår som förr dagen efter

Jättefina tårtor! Daniel glömde dock fota de fina munkarna.

Kalas rätt och slätt, Astrid och My är väldigt lika till sättet, coola och alldeles charmerande ungar. Jag var tvungen att klämma lite på dem!

Den där familjen jag har! På våran bröllopsdag och allt!

Astrid vill också öppna paket, så jag fick försöka tygla henne lite.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej