I sängen

0kommentarer

Vi har haft fullt upp hela veckan, måndag och tisdag var som vanligt med lite lugn på eftermiddagen. 
Men i onsdags så var jag och bebis uppe med pappa och åt frukost och packade väska och hade oss, jag passade på att städa köksfläkten med filter som var alldeles äckliga. Strax innan  nio så tog vi bussen hemifrån till handen, bytte till pendeln mot t-centralen, köpte tilläggsbiljett och sen pendeln till Uppsala.

Har alltid svurit över sj, är helt hopplöst att försöka åka deras tåg med barnvagn men pendeltåget är lågt, bara att rulla in! Kostade samma och tog lika lång tid men det var knappt något folk när jag åkte! 

I Uppsala hängde vi en hel dag med Sarah och Vincent, sen rullade vi inte hemåt förrän fem i sju igen och strax innan nio var vi hemma.
Igår tog Astrid sovmorgon en stund, var snorig och trött och jag passade på att tvätta kläder, lakan och stolsöverdrag under förmiddagen. 

Var till KOMVUX, mötte djävulen själv i form av en kvinlig syokonsulent, hon var otrevlig mot alla som var där och behövde hjälp, spydig och sarkastisk och ifrågasättande. När jag sa att jag varit i kontakt med syo på skolan så höjde hon ett ögonbryn (samtidigt som hon såg ut som att har precis spytt på hennes skor) och sa "jasså, vemdå" eftersom jag ska söka lite krångligt. Sen när jag frågade hur jag skulle göra med mina betyg så hade hon samma min och sa att det fick jag ordna i receptionen (hur ska jag veta vart den finns i denna stora byggnad är också en fråga), sen sa jag att det var lite konstigt att de inte tog betygen från databasen, då ställde hon sig i krigsposition och fräste fram att det inte finns någon skola som gör det, jag svarade med att min förra skola gjorde det och hon fortsätter fräsa att INGEN KOMVUX-skola använder sig av den databasen och jag står på mig och säger att jag gick på KOMVUX tidigare, hon fortsätter fräsa (för det är tydligt att hon står över mig i hirearkin och jag ska bara ta att hon har rätt) då vänder hennes kollega sig om och försöker lugna henne med att skolorna har börjat använda sig av databasen men att det bara är några få skolor som gör det. Då tittar hon på mig som om hon tänkte spotta på mig eller dela ut en dansk skalle och frågar om jag ville ha hjälp med något annat.

Jag korrigerade det jag behövde, hade egentligen kunnat göra det hemifrån men nu var jag ändå där. Och sen flydde jag fältet utan att ens våga fråga om matte och naturkunskapskurserna (som går under annat namn nu förtiden).

Fick iallafall hjälp på receptionen med betygen och sen gick vi därifrån, var tvungen att ringa Daniel och berätta om den hemska upplevelsen för jag var i chock! 
I egenskap av människa som alltid jobbat med människor så kände jag att jag aldrig någonsin skulle tala till någon på det viset, har aldrig gjort heller för den delen trots att jag kan vara skarp ibland och har stött på en hel del puckon till kollegor man gärna hade fräst lite åt.

Sen var gårdagen förstörd ville inte hem och höra Ekot av satan i huvudet, jag och Astrid gick planlöst omkring i centrum, jag köpte några basplagg åt henne på hm och kollade ubud av vinterskor.
Tog bussen till Konsum i vårt kvarter och väntade på Daniel, vi köpte pizza med hem, åt lite glass på det och sen somnade jag i soffan strax efter sju.

Astrid sover i våran säng, sover än och klockan är halv åtta. Lilla grisen! Är hon frisk och kry när hon vaknar så ska vi ta oss till gymmet. Annars är vi nog bara hemma och gosar!

Vi väntade på pendeln, tänkte skicka en bild till Daniel men det blev aldrig av.
Vi kom först till Uppsala och väntade med spänning på upptåget med våra vänner (för ja, Astrid och Vincent är redan nu dömda till att bli bästisar!)
Den lilla har vuxit och hade gosiga kinder som man bara ville pussa på, har fina bilder i kameran som jag tänkte tömma under helgen och dela med mig av!

Igår efter flera timmars städning, satt jag på köksbänken och hörde Astrid skratta åt teletubies ute i vardagsrummet.

Nu ska jag gå och försöka hinna dra på överdragen till stolarna i köket och sedan skruva fast sitsarna igen.

Kommentera

Publiceras ej