Onsdag

0kommentarer

Halva veckan är över allaredan! Jag och Astrid har varit på sats måndag och tisdag och idag var det öppna förskolan, den är stängd imorgon så jag tror vi går till gymmet då med!

Helgen flög bort i målandet av köket, storhandling och besök av både Klara och Daniels familj, köket blev riktigt bra, vi ska göra detaljerna bara med lite färg i skarvar osv. 

Idag somnade Astrid i vanlig ordning efter öppna så jag tog tillfället i akt och kom ikapp i städväg, torkade golv, städade badrummen, tvättade dörrar och lister, dammade och packade ihop sopor. När fröken vaknade så dammsög jag och torkade golven igen.

Daniel ringde och berättade att någon ledning som förser Haninge och Nynäshamn fått en läcka (någon hade borrat i den under ett elarbete) så han skulle bara komma hem en snabbis och sen åka och jobba tills det var fixat, får se när han dyker upp igen. Jag har dock att göra ändå, Astrid ska stoppas i säng alldeles strax, hon har badats och fått pyjamas och springer nu runt och tokar sig. När hon somnat så är det tvätt att vika, Daniels arbetskläder som jag tvättat ska hängas, matlåda skall göras, diskmaskinen skall tömmas, mattan i hallen ska tvättas, jag måste försöka hitta ork att duscha  och sen ska jag försöka att inte somna i soffan klockan åtta (det blir helt klart svåraste uppdraget idag).

En riktig hemmafrudag med andra ord, men nu är det tjusigt och väldoftande här hemma igen!

Köket när färgen torkat

Vi tog tillfället i akt efter storhandlingen i söndags och upptäckte lilla skogen bakom huset.

Köket just nu, Daniel borrade upp en hylla igår, jag känner mig skeptisk till om jag gillar den!
Ska känna efter ett slag, möblera om och fundera. Eventuellt åker hyllan ner igen.
Trött unge som fick lite fotmassage innan sovdags.

Nej nu ska Astrid i säng så jag får saker gjorda!

Kommentera

Publiceras ej