Öppna fsk

0kommentarer

Onsdag igen, halva veckan har gått. Vi har varit på öppna förskolan, det var vilt idag och alla barn lekte och Astrid som var övertrött körde vilt alltså!
Men som vanligt riktigt trevlig, det är ett skönt gäng morsor som brukar vara där varje vecka och man lär sig alltid något nytt, eftersom de andra är födda och uppvuxna här så frågar jag så mycket jag kan om förskolor och jobb och platser osv. Alla kommuner ser ju olika ut och man lär sig bäst av att träffa folk.

Idag fick jag höra att Haninge är i desperat behov av vikarier till förskolorna så om jag inte får läsa i vår kan jag ju alltid testa mig tillbaka till rötterna som springvik.
Vill ha svar på antagningen nu, för om jag  inte får läsa så måste jag skaffa ett jobb illa kvickt!

Igår sov Astrid på eftermiddagen efter gymmet , jag passade på att städa toaletterna. Idag så hänger jag bara, har ont i tänderna, ett tecken på att det är dags att tandtråda. Astrid har börjat med sina nattuppror igen, igår gick till och med Daniel och lade sig kvart över åtta (jag somnade i soffan innan sju) av ren utmattning då Astrid vaknar vid ett-två alldeles pigg och förbannad/ledsen, skriker och gråter tills hon får komma in till oss där hon sedan ligger och sparkar oss, slår på oss, drar oss i håret och brer ut sig så ingen får sova skönt.

Imorse skämtare Daniel om att det ska bli skönt att få åka ut på övning i två veckor och äntligen få möjlighet till att sova lite. På onsdag nästa vecka drar han, två veckor gräsänka med vild bebi blir det för mig. Veckorna går fort så jag är inte så orolig, mest fundersamt om ifall det blir ensamt.

Gårdagens gourmet, fullkornsmakaroner, ekologisk färsk broccoli och sojabönor. Till detta drack fröken ekologisk fullfettsmjölk från 7gårdar i Uppland (den röda alltså). Hon klagade inte, äter det mesta man ställer fram.
Såhär är det att sova hemma hos mig, observera att armen som håller i telefonen som tar kameran hör hemma på en kropp mosad av familjemedlemmar.

En dryg natt blir lite bättre när fröken vaknar på rätt sida!

Mot öppna förskolan, Astrid har övat på att själv gå i trappor idag, hon gick även hela vägen upp till centrum och halva vägen hem utan större avvikelser.
Vid centrum finns en brant genväg man kan ta om man inte vill följa gångbanan. Självklart skulle Astrid ta den, hon fegade lite och skulle hålla i mina händer.

Kommentera

Publiceras ej