Sömn

0kommentarer

Igårkväll vaknade Astrid och väckte Daniel som lade henne i vår säng, där låg hon i en timme och grät, sparkade och slog på oss sen började det med turtagning i att försöka få henne att somna om i hennes egna säng för att någon skulle få sova inatt. Astrid grät och skrek, jag gjorde en flaska ersättning och gav henne och hon somnade nästan men tvingade sig själv att vara vaken. Halv två gav jag upp och Daniel tog slutspurten och hon somnade och vi somnade.
 
Vad som kändes som fem minuter senare var det dags att gå upp igen, segstartad dag som inte blev bättre av att Astrid var på sitt värsta humör, vild och slet och drog i allt, kletade in mat överallt, drog ner tvätt och var allmänt obstinat. Helt svettig så slängde jag henne i badet strax innan nio och strax efter nio var vi utanför dörren och på väg till öppna förskolan. Där var det liv och loppa tills vi gick hem igen och Astrid somnade i bärselen när vi kommit till andra våningen i huset, nu sover hon i sin säng och jag skulle försöka kolla hur det går med dagis och söka till tredje terminen på komvux men haninges hemsida fungerar inte så det sög. Jag borde städa badrummen men ögonen går i kors och jag känner för tillfället inte för att göra någonting alls.
 
Eftersom jag sitter vid datorn så blir det lite bilder från September

Vi var ute och gungade på gården och jag försökte ta lite bilder i solen, blev inte jättefint. Men kul!
 

När vi var och hälsade på kungen, en av de sista varma dagarna.
 

Kommentera

Publiceras ej