Söndag

0kommentarer

Så har helgen gått igen, i fredags sov jag i soffan tills Daniel kom hem. Inte så socialt med andra ord! Sen igår så kom vi lite spontant på att riva ner tapeten i köket, har inte gillat den alls om jag ska vara ärlig men den har fått sitta uppe i brist på tid och ork.

Hittade för några veckor sen en kulör på rusta som jag varit sugen att måla som fondvägg istället för tapeten, så innan vi hämtade Astrid igår så åkte vi och köpte färg. Astrid hade haft det bra hos farmor och farfar och var mest glad att se sin pappa faktiskt!

Hem, tacos och sen i säng med Astrid och täcka golv och tejpa lister och sen målade vi väggen, den blev helt flammig och man såg att den skulle behöva ett lager färg till. Jag somnade i soffan och Daniel tittade på skräp tv.

Imorse vaknade jag 04.25, pigg som en mört och 04.45 stod jag och målade laget nummer två i köket och 45 minuter senare var jag tillbaka i sängen där jag nu har legat och filosoferat samt stört Daniels försök till sömn.

Tapeten släppte lätt med vatten med diskmedel i, limmet som var i överflöd fick vi blöta och skrapa och tvätta ett par gånger till.
Fram kom en likadan vägg som de andra i köket, det blev väldigt vitt och stort! Dock kändes det inte riktigt som att det skulle vara vitt där.

Färgen heter "melon" men jag skulle personligen kalla den för mintgrön
Efter första strykningen igårkväll, jag vet fortfarande inte om det blir bra men vi får se när allt kommer på plats igen!



Våra snygga och icke fungerande elkablar som vi låst med thorax som vi fick av Fredrik förra veckan, ska sätta ett lock över de i taket och en ny list över dem vid lampknappen som tidigare suttit på listen, men eftersom vi inte får någon kräm i dem och jag avskyr lampknappar som inte går till något så passar vi på att dölja skiten tills lillebror kommer och kan slänga ett öga på kopplingarna!

Kommentera

Publiceras ej