Bad

0kommentarer

Gårdagen blev en flopp, när vi kom till badhuset så var det stängt för simtävling. Vi kollade upp olika alternativ på telefonen men tänkte att vi testar sydpolen i södertälje. Ångrar mig något så bittert, det var så otroligt äckligt, omklädningsrummen var gamla som gatan, bassängerna var iskalla, det var olika färg på allt kakel och mosaik i bassängerna och detta av smuts och kalk. Det fanns i princip ingenting att bada i, en liten "bassäng" och runt den var det en virvelström samt några rutchkanor. och detta tog de 100 kronor/vuxen för.
 
Vi höll ut i en timme och Astrid kunde inte vara i bassängen längre än ca 5-10 minuter innan hon skakade och var blå så vi fick gå och sätta oss i bubbelpoolen som i sin tur kändes som en vanlig bassäng i temperatur. Vi badade utomhus med Astrid hela sommaren samt att hon badade i östersjön på Gotland så det är ingen känslig unge vi snackar om. Vi har varit på andra badhus med henne och det har varit problemfritt så det var en stor nit igår.
 
Vi åkte till ikea istället eftersomv i ändå var i krokarna, gick ett varv och köpte en matta och ett bort till balkongen och sen åkte vi hem och tog kväll.
 
Jag vaknade 4-5 någongån i morse, försökte verkligen somna om men väckte sen Daniel för att slippa lida ensam (?), jag hade blivit galen om han väckte mig då men han bara fann sig i situationen. Astrid vaknade och sen var det liksom morgon. Vi satte oss i soffan i hopp om att Astrid skulle somna om men icke.
 
Jag gjorde mig i ordning och familjen satt kvar och blev segare och segare och vid 7.30-8 så fann jag dem i en liten hög så vackert sovandes.
 
Idag ska vi åka till länna och se om vi ska byta ytterkläderna och sen blir det kalas på brevik och Daniel ska ha fotbollsmatch. och än en gång har jag ställt in yogan för att livet kommer emellan.
 
Min lilla hög
 

Kommentera

Publiceras ej