Badhus, ytterkläder m.m

0kommentarer

Igår, igår var jag och Astrid ensamma hela dagen och kvällen. Ingenting jag såg jättemycket fram emot eftersom Astrid gärna blir en riktig gnäll-Fia utan pappa. Men igår så var hon helt makalös, hon var på världens bästa humör hela dagen. Kvittrade, pussades, busade, körde alla sina knep och trick och ett tag glömde jag nästan bort att vi ens har en pappa i familjen. Jag och Astrid njöt hela dagen, handlade på maxi, där vi träffade fröken från mini-sats (Astrid verkar ha saknat henne eftersom vi inte varit där på en vecka).

Sen träffade vi en mamma från Öppna förskolan som vi träffade i våras, med sig hade hon sin fyraåring som charmade Astrid så jag trodde Astrid skulle följa med dem hem! Denna mamma är otroligt trevlig och lättpratad och med två fina ungar så passade vi på att byta Facebook (det känns lättast i moderna tider) och sa att vi skulle försöka ha någon dejt i framtiden så barnen får leka.

Hem, packa upp varor, Astrid somnade och jag färgade håret (mer om detta i ett separat inlägg). Sen när hon vaknade så åt hon lunch som om det inte fanns någon morgondag och sen åkte vi ut på ärenden. Bytte en pyjamas vi köpte i Nacka men som det var hål i, letade ytterkläder och träffade fler mammor från öppna förskolan som vi fastnade vid och pratade med.

Var till Mio och eurostore innan vi åkte upp till lämna och gick på fler affärer, på intersport hittade jag lite jackor och ytterbyxor men det var svårt att prova på en busig springande bebis. Så jag köpte i blindo och imorse provade vi och de var centimetrar för stora i ben och armar, vi får åka upp och kolla igen imorgon och prova på plats och se om vi hittar något som passar bättre.

På väg hem stannade vi vid thai/sushi stället vi har i vårt område, har aldrig testat men beställde hem sushi och det satt fint till middag, Astrid fick pannkaka.

Astrid badade och sen satt vi i soffan och åt vindrutor och gosade, eller jag gosade och Astrid matade mig med druvor. Bebisen fick springa fritt och klättra runt som hon ville, då och då kollade hon på kvällens film som var "bortspolad". Sen fick hon gå och sova vid 19.30-20.00  och hon somnade på en gång och jag fick lugnt somna i soffan tillsammans med Ramlösa och vinägerchips.

En bra dag och kväll! 

Nu ska jag packa ihop oss och sen åker vi till Tyresö badhus så får Astrid en hel dag bara åt sig då de flesta helger springer iväg i alla andra saker vi alltid måste göra.

Igår när vi åt druvor


Tidigare i veckan när bebisen var trött.

Den nya pyjamasen

Kommentera

Publiceras ej