däckproblem och sjukstuga

0kommentarer

I torsdags försökte jag lösa problem, det gick inte bra alls! Jag var till flera olika optiker och försökte få tag på linsvätska men alla bara tittade på mig som om jag pratade ett annat språk.
Sen åkte jag till babyproffsen och försökte få hjälp med det punkterade däck jag hade med mig, expediten berättade att de aldrig har sånna lagningsgrejer i lager och ville man beställa ett nytt däck så fick man vänta tills de skulle beställa någonting större från mountain buggy för att slippa betala fraktkostnaderna. Jag frågade vad de kunde kosta, svaret blev 500 för däcket och 250 i frakt - jo tjena!
 
Gick därifrån otroligt frustrerad över kvinnans otroligt arroganta sätt och över att hon inte ens ville försöka hjälpa mig, bara tala om för mig att jag kunde (själv) prata med de andra babyproffsen inne i stan för att se om de kunde hjälpa mig, inget erbjudande om att hjälpa mig över huvudtaget, servicefolk när de är som värst!
 
Frustrerad så åkte jag och Astrid till tyresö centrum för att kolla present åt den kommande 20 åringen. på väg hem från centrum så ringer Daniel med punktering på cykeldäcket också, så vi fick åka och hämta honom och cykeln. Vi åkte direkt till cykelaffären (som lustigt nog ligger granne med babyproffsen) för att köpa reservdelar och då kom jag på att de kanske kunde fixa mitt barnvagnsdäck också, no problemo sa expediten cykeldäck - barnvagnsdäck ingen skillnad 200-300 hundra spänn för delar och arbete skulle kostnaden bli.
 
Lite gladare, mycket fattigare men med delar till cykel och ett inlämnat barnvagnsdäck så for vi hem och åt middag.
 
Hela dagen hade jag dock störts av halsont, på natten till fredagen gick det inte att sova för jag fick ingen luft alls och hostade och snorade, väckte Daniel och bad honom stanna hemma på fredagen då jag misstänkte att jag inte skule kunna ta hand om Astrid alls. Så rätt jag hade, hela fredagen låg jag i soffan och blev servad av Daniel. Fredagkväll började Daniel också må dåligt, och eftersom han är som han är (förlåt älskling!) så blir han sjuk så ligger han alltid för döden (enligt honom själv) och vem skulle då ta hand om Astrid, två odugliga föräldrar kan ju inte ens tillsammans bilda en vettig.
 
Vi löste det hela genom att ringa farmor, vi åkte till brevik och lämnade bebis, handlade mat och åkte hem och sov hela eftermiddagen i soffan till diverse filmer på netflix. Det var det bästa jag gjort någonsin tror jag!
 
Ett långt inlägg får avslutas med lite bilder ifrån i somras när bebisen gjorde vad bebisen gör bäst, äter hår.
 
 

Kommentera

Publiceras ej