Helg!

0kommentarer

Eller torsdag är slut, typ. Astrid ska sova först bara, Daniel badar henne just nu och vi har ätit middag och städat undan i köket.

Jag sitter och tittar på en dokumentär på netflix, den handlar om att använda mat som medicin, det är mer intressant än var det låter så länge man har de kritiska ögonen på sig. Just denna dokumentär handlar om att man ska äta vegankost och minimalt med animalisk mat, så inget kött, inga mjölkprodukter, ägg eller något annat. Grönsaker, frukt, baljväxter osv. är det som gäller i denna dokumentär. Intressant i dagens samhälle där alla ska banta, äta fett, räkna kalorier, fasta två dagar i veckan, äta pulver och allt annat sjukligt som hittas på i eftersträvan att hitta nya revolutionerande Quick fix.

Skit samma, idag har vi gymmat. Gymmat och städat, passade på att städa båda badrummen när Astrid lekte med sitt, självfallet ville hon hela tiden komma till mig och smaka alla intressanta rengöringsprodukter jag hade. En spännande eftermiddag med andra ord! Dammsög och vek tvätt också och sen blev det fisk i ugn till middag och nu sitter jag alltså i soffan.

Jag önskar att Astrid ville sova så jag får lägga mig och sova.


Soffhäng





Imorse tog vi skumma bilder, Astrid tyckte det var kul när vi vände till kameran som sitter på skärmen.

Kommentera

Publiceras ej