Larsa

0kommentarer

Jag lyssnar på Lars Winnerbäck, Astrid dansar och river på kontoret. Förkylningen har gått åt rätt håll och helgen var rätt fin trots förkylning. jag har städat undan i köket efter frukosten och plockat undan löst skräp som hamnar överallt. Idag ska vi till gymmet, har ett 30minuters corepass att gå på, brukar i vanliga fall försöka vara lite på gymet före och efter men idag så blir det nog bara de 30 minutrarna, jag vill inte utmana förkylningen så den ger mig en omgång till, vi kör långpromenad istället för det är så fint väder.
 
Satte mig igårkväll och kollade igenom våran ansökan om dagis åt Astrid, gjorde ansökan i januari i år men hon fick inte en plats i kön förrän i fredags eftersom haninge har 4 månaders garanti så man får bara stå i kö i 4 månader. Men när jag gjorde ansökan så visste jag inte riktigt vilka förskolor som var vilka så jag ansökte bara till dem i vendelsömalm (vårt närområde) sen har vi massor av förskolor i handen, brandbergen och vendelsö men vi skulle i såfall behöva använda bilen vid hämtning och lämning och det känns onödigt eftersom Daniel cyklar till jobbet (när säsongen tillåter) och jag tänkte gå i skolan i handen och kan gå/ta bussen dit.
 
Hur som helst, igår så satte jag mig ner med ansökan för att se i vilken ordning jag hade ansökt om förskolor, när jag sökte så visste jag inte vilken förskola som var vilken men nu vet vi det. jag blev riktigt förvånad när jag insåg att jag lagt in ansökningarna i exakt den ordning som vi fortfarande vill ha dem, snacka om att pricka rätt totalt! Hur det än blir så kommer Astrid vara garanterad en plats i kommunen (här räcker det att stå i kö och även om man inte får plats på någon av sina önskemål så får man iallafall garanterat en plats någonstans) om fyra månader så nu känns det spännande att se vart vi får plats och när vi får veta hur det kommer bli.
 
Tänk att våran lilli minigris ska röja runt på en förskola om dagarna och inte vara hos mig och riva. Jag är inte ett dugg orolig för henne, hon är en social tuffing och även om hon mest tyr sig till vuxna eller större barn så kommer hon förmodligen älska att livet tar lite fart.
 
VI låg i hallen en dag förra veckan och lattjade jag och den lilla avkomman jag belönats med, hon är så otroligt rolig just nu, väldigt egen och med stark vilja och som en svamp suger hon upp allting hon ser omgivningen göra, rätt som det är så skäller hon på tapeterna i köket eller så har hon ett långt samtal med en leksak, ibland kommer hon och man får en passionerad slemmig kyss och favoritgrejen för tillfället är att stjäla något hon vet att hon inte får ha, sen sätter hon fart och springer så fort hennes små ben bär.
 
 
 
 
                         

Kommentera

Publiceras ej