Natt

0kommentarer

Klockan är 01.06 just nu, Astrid var inte speciellt trevlig igår och att lägga henne gick för en gångs skull relativt smärtfritt då hon hade tillbringat kvällen med att skrika sig blå av ilska vid matbordet, det finns inget ont som inte för något gott med sig eller vad brukar man säga?

Hur som helst så somnade hon 18.30 och vaknade 00.00 och var ledsen, jag gick in och tröstade och hon somnade om, jag gick och lade mig och efter några minuter så var hon uppe och skrek igen, jag gick in, hon somnade om. Några minuter efter det stod hon upp igen och skrek, då vaknade Daniel som flög upp ur sängen i någon form av dramatisk pappa-utryckning. Han hämtade Astrid och de lade sig i våran säng, Astrid fastklistrad vid Daniels ansikte. Efter några minuter får bebisen frispel, skriker, slåss och sparkar, går ner på golvet och går ut i vardagsrummet och skriker, jag går ut i köket och gör en flaska välling och hela tiden så skriker bebisen på mig, vi sätter oss i hennes fotölj och hon får flaskan och sen lägger jag henne igen och hon är tyst och trött.

Men jag är vaken, jag har alltid varit otroligt dålig på att somna om när jag väl har vaknat, vilket är en nackdel när man har en bebis som vaknar nattetid, jag passade på att städa det sista i köket, möblera om i diskmaskinen och göra rent efter Daniels lite slarviga undanplockning efter middagen där hälften av disken stod kvar på bänken. Men nu går diskmaskinen och jag kollar vad blogg-appen har att erbjuda, de har uppdaterat sin app så nu kanske den kommer fungera!

Försöka sova kanske vore något, nu blev jag hungrig, kanske skulle göra en flaska välling, det tycks ju fungera när bebin inte kunde sova.

Var tvungen att ta kort på kvällens middag, det såg så fridfullt ut med kyckling i ugn, rotfrukter/rödbetor, couscous, coleslaw och sallad. Efter maten såg det inte lika fräscht ut i köket måste jag erkänna.

När vi gick och lade oss tidigare ikväll såg det så lugnt och fridfullt ut när man tittade in hos bebisen!

Ps. Nya blogg-appen var allt man önskat, äntligen går det att skriva och redigera inlägg från telefonen likadant som i datorn! 

Ps.2, jag ångrar mig, det går inte att publicera inlägget, hur värt är det? Jävla skit applikation! Och nu är klockan halv två!

Kommentera

Publiceras ej