Onsdag

0kommentarer

Nu borde veckan gå snabbare tycker jag, jag vill ha helg igen! Måndag tisdag har vi varit på gymmet och idag på öppna förskolan. Vi passade på att gå dit igen trots att vagnen är lagad så att bebisen fick vädra benen lite. På väg hem så snubblade hon och tog emot sig med näsan och ser därför väldigt slagen ut just nu.

Hemma så plockade jag fram lite kall pasta från igår som Astrid fick äta medan jag värmde maten, plockade fram rester till lunch och fick i Astrid en sked av bara farten, när jag vände mig om för att sätta mig på stolen så somnade ungen, rakt upp och ner i sin stol. Man får vara glad för att en del dagar är lätta, igår tog det nästan en timme att få henne att somna för att få lite lugn och ro här hemma och då vägrad hon äta lunch.

Jag ska ta tillfället i akt och göra det jag missade igår, vika tvätt och hänga tvätt. Det var ingen underdrift att säga att jag var trött igår, somnade om halv tre och sen upp igen när bebisen vaknade så var det fullt ös igen. När middagen var bortstädad så somnade jag medan Daniel nattade Astrid och gick och lade mig vid åtta när han åkte på fotbollsträning.

Var upp två gånger med Astrid inatt när hon vaknade och fick henne att somna om i sängen utan bråk och halv sex imorse vaknade hon fortfarande i sin säng, otroligt skönt att inte ha henne mellan oss för tillfället då hon rör sig otroligt mycket, skriker och slåss och man vaknar lika trött som när man somnade och har dessutom ont överallt!

Vi får se om hon kommer mer till ro nu när hösten är igång och veckorna kommer att se likadana ut igen.




Kommentera

Publiceras ej