Teknik

0kommentarer

Jag är inte överens med teknik nu. Skaffade efter 7år (typ) dropbox så att fröken Cilia inte har några undanflykter från att ge mig förra årets lovade födelsedagspresent (mjehehehe) men jag förstod inte mycket, jag hoppas det klarnar!

Sen skulle jag äntligen tömma min telefon där det fanns över 700 bilder (på ingenting! Eftersom jag använder min lumix till att fota sånt jag vill ha på bild!) detta tog en stund och när jag var klar så låg det fortfarande kvar 700 bilder i min "bildström" där bilderna delas, bara det att jag inte har några andra enheter som delar mina bilder (ipaden är kopplad till Daniels Apple-konto) och självklart (enligt lagen om all jävlighet) så går dessa inte att ta bort, jag försökte på alla sätt, vill man radera dem måste man göra det en och en och det går inte att radera hela mappen som på allt annat.

Slutar med att jag bestämmer mig för att återställa hela telefonen, men då är det såklart en säkerhetskopia i datorn som man kan välja att använda sig av efter en återställning. Allt detta knapptryckande gjorde att jag i princip lade en timme på att radera allting i min telefon och sedan lägga tillbaka det.

Bilderna var kvar. Jag fick manuellt radera dem. Sen svor jag. Sen raderade jag alla spel på telefonen (spel som bara Siddan använder).

Så nu har jag en telefon, där jag helt enkelt inte ved vad som ligger kvar och vad som är borta i. Det kvittar egentligen bara de där bilderna är borta och min telefon äntligen kan fungera utan att vråla om att minnet är fullt, som om det är mitt fel? Dumma telefon som gör som den själv vill!

Sen kom klara med fika, och nu är livet trevligt igen! Dock kommer jag förmodligen vara tvungen att träna imorgon. Men det är trevligt!

Eftersom jag inte har en enda bild i kameran så tog jag en sån där populär "vända kameran mot sig själv bild". Kan inte se att det skulle vara någonting jag fortsätter med.

Kommentera

Publiceras ej