Candida

0kommentarer

Jag ligger i min säng, i vanliga fall brukar jag sova för längesen vid det här laget men idag har jag lyckats sova middag av någon anledning. Alltså jag förstår inte vad grejen är, är så trött och seg hela tiden! 
Nackdelen med dagens nap var att jag nu inte kan somna.

Idag skrev vi prov, gick sådär, eller bra. Det visar sig, proven var annorlunda utformade denna gång och det blev en kontrast mot förra gångens ångestfyllda sittning. Vilket är skönt såklart!
Imorgon så är det hemstudier igen inför fredagens prov i krishantering. Och på fredag så är det fredag! Med en aktivitet, det är sällan fredagarna är bokade till något men på fredag så ska det bli kul, kul och lite alkohol, inte helt fel.

Jag går just nu på en två veckors dos av antibiotika, min kropp avskyr antibiotika, vilket är bra eftersom jag är så skeptisk till piller att jag bara tar de jag måste! Just denna omgång av medicin var just ett måste då en elak bakterie ställer till med massa besvär i kroppen min. Nackdelen är dessa otroliga biverkningar jag får, bierkningar som i sin tur kräver annat piller och vill inte det pillret ge med sig så har jag salvor. Börjar känna mig som ett litet apotek av onödiga grejer. Jag som inte ens tar alvedon förutom vid huvudvärk, hypokondri skulle inte klä mig!

I brist på bild så får dagens lunch offra sig som utfyllnad. Tog den för att läska den föräldralediga vännen. Sallad, tomat, gurka, paprika, tonfisk, keso, oliv, cashewnötter och pumpakärnor. I en vild blandning under en långlunch vid köksbordet med mig själv.



Den väldigt vilda badbebisen, hon skulle bada kallt och plaska så jag var alldeles sjöblöt efteråt.

Kommentera

Publiceras ej