Måndag

0kommentarer

Ännu en måndag, ännu ett möte i Farsta, jag sitter på bussen till stan nu, ska sen åka tunnelbana tillbaka ut i förorten för mitt möte. Sen tillbaka till stan för att hitta en buss till jobbet. 

Men igår då, igår dök det upp 6 stycken inlägg som var över två år gamla. Vart kom de ifrån och varför? 
Jag skrev dem några dagar efter förlossningen, för att minnas och kunna ha för mig själv och läsa när jag ville. 

Jag har inte kunnat lägga dem här, har inte haft distans till det parallella universum som vi levde i då. 
Men det var Astrids förlossning i stora drag, idag känns det så långt bort att relatera till, hon har legat i min mage och tagit sig ut ur min kropp för att sedan börja sin resa ut i livet.

Idag snöar det, den första december 2014 och det blasksnöar, vi kommer vara blöta hela veckan på jobbet, men det gör inget, barnen gillar snö!

Nu ska jag fortsätta mot stan och vi hörs en annan dag!



Astrid och pappa. Pappa och Astrid. Ibland kan jag vara avundsjuk på deras relativt bekymmerslösa relation som går ut på att Astrid får använda pappa som en stor leksak och pappa älskar att ha den rollen.


Av någon anledning så svämmar min telefon över av bilder på de där två. Igår beställde Astrid olika motiv som pappa fick skapa av play-doh
Igår var Astrid trött och efter att jag blivit utsparkad ur sängen av de två trötta familjemedlemmarna vid 6 så sov de vidare till 8 respektive 8.30.

Inatt var de vakna, Astrid skrek som om någon gjorde henne illa och Daniel var frustrerad över att ingenting hjälpte. Till slut misstänkte vi återigen växtvärk och han tjongade in en supp Alvedon innan de somnade i en liten hög.


Kommentera

Publiceras ej