Helgen som gick och gick

0kommentarer

Söndag kväll, måste säga att energin i fredags var helt obefintlig, jag orkade inte ens lämna Astrid så Daniel gjorde det för jag kände mig febertrött och vrålsjuk samtidigt, gjorde det allra nödvändigaste till skolan. Städade och plockade, somnade mitt i och när jag vaknade åt jag mer godis.

Familjen kom hem och jag gjorde potatisgratäng och rostbiff, var alldeles förvirrad och lyckades salta och peppra maten så det brände i munnen. Vi skrattade åt eländet och jag somnade på soffan innan Daniel ens nattat Astrid. 

Igår åkte vi och badade, vi var först till Farsta och åt lunch och sen till Tyresö badhus. Plaskade omkring en god stund hela familjen och jag passade på att simma några längder (tacksamt för den stela kroppen som inte tränat på två veckor). Sen var vi på Brevik och fick middag, åkte hem och jag och Daniel kollade på film, en helt fantastisk, välbehövlig, stressfri dag som verkligen fyllde på energidepåerna och jag kände mig som en ny människa efter all sömn och umgänge.

Idag började jag dagen på yogan klockan 9, fantastiskt! Skulle egentligen börja alla dagar med yoga, sjutton vad bra kropp och själ skulle må! Hemma så gjorde jag klart grupparbetet och lämnade in, vi åt lunch och tog sedan en kort promenad i regnet ner till Daniels faster, fikade, pratade och fick massor av ärvda kläder till Astrid. 

Hem och lämna kläderna, sen tog vi en längre promenad i rusket ner till maxi och handlade lite, gick hem och nu har vi ätit middag och förberett familjen för morgondagen. Jag har gått igenom de drivor med kläder vi fick hem och fyndat massor av jättefina saker, både sånt jag faktiskt letat efter och en hel del saker vi behöver en uppsättning till av (galonkläder för hemmabruk bl.a.) Daniel håller på och nattar Astrid och jag sitter i lugn och ro i soffan och bara njuter av tystnad och leker med iPaden.




Sitter som sagt vid iPaden så jag har inte så mycket kul att bjuda på i bildväg.

Kommentera

Publiceras ej