Sekretess

0kommentarer

hejhej hallå dagboken.
 
Det senaste har varit så fullt upp att jag inte vet riktigt vad jag själv håller på med. Har just nu APL inom landstinget, hänger på onkologen på karolinska och träffar patienter dagarna i ända, det är helt otroligt nytt och otäckt och går inte att jämföra med de tidigare jobb jag haft då det är ett helt annat tempo och krav på personalen när det är ständig rörelse på patienterna och de skrivs in och ut på löpande band. Det är väldigt spännande och jag lär mig mer och mer för varje dag, och det är ett plus då jag för tillfället är så jäkla trött på allt att jag behöver lite morot av att vara i kontakt med den verkliga världen. 3 år har gått snart, jag älskar att arbeta men 1 år skola, 1,5 år föräldraledighet och nu 1/2 år i skola igen och jag är alldeles trött, det blir nog inte någon akademiker av mig tyvärr, jag älskar att lära mig saker och att kunna grejer men jag lär mig bäst praktiskt om ärligheten ska fram, har suttit och skrivit uppgifter till skolan nu på morgonen och orden bara studsar runt och kroppen är helt rastlös av att bara teoretiskt få ta del av saker.
 
Men snart så, snart får jag börja jobba igen, känns bra!
Sen kanske jag också kan lista ut vad jag ska bli när jag blir stor. 
 
Annars så går livet, jag har gått dag på praktiken denna vecka, gjorde blandat dag och kväll plus helg förra veckan så denna vecka har bara varit tre dagar, ledig måndag fredag och nästa vecka har jag långledigt tors-sön. Men eftersom jag kollektivtrafikpendlar så går jag hemifrån ca 05.20 och har varit hemma igen mellan 16-18 beroende på om något ärende måste uträttas på vägen. Jag bor söder om stan och sjukhuset ligger tvärsöver stan så jag åker buss till gullmarsplan, tunnelbana till stEriksplan och sen stadsbuss till sjukhuset. Men jag gillar det, det är skönt att ha en timme på morgonen att tagga till och en timme på eftermiddagen att varva ner och så är vi otroligt bortskämda med fantastisk lokaltrafik i stockholm! (de som klagar kan ju hålla käften och flytta till Huddunge om de vill och se hur lätt det är att åka kollektivt där).
 
Astrid har däremot inte varit så värst imponerad, hon är pappas tjej för tillfället, förstår henne eftersom vi knappt setts på två veckor, det är bara pappa som gäller och om man frågar om hon kan säga "mamma" så tittar hon på en och säger "PAPPA", men det brukar vara övergående, hon är inte långsint min grisekno. Hon är på dagis nu för att jag skulle göra skolarbeten, det visade sig att jag är färdig redan nu, men hon har precis ätit lunch och ska ha vila där nere och då brukar de gärna inte vilja att man hämtar om man kan undvika så jag ska gå ner till 14. Ska passa på att läsa boken jag har i uppgift att läsa till Palliativ vårdkursen.
 
Men här, se på lite bilder så länge, så hörs vi!
Har lite ströbilder från januari jag inte visat. Nu är inte jag något fan av att fota sitt barn när det är på dåligt humör, men dessa situationer har varit svåra att missa då junior inte alls varit arg på riktigt utan bara fått utbrott och slängt sig på golvet och glömt bort sin ilska. dessa ongar alltså!
 

Kommentera

Publiceras ej