2014

0kommentarer

Nyårsafton har passerat och jag och Astrid sitter i soffan och kollar på Eva och Adam filmen, en bra och fin gammal klassiker.

De senaste dagarna har flutit på, vi har varit lediga och haft vardag, i lördags var Huddunge här på besök och Astrid fick leka med sina kusiner, de blev till slut så trötta allihopa att de inte riktigt höll helt sams. Annars så är jag faktiskt imponerad över att de leker alla tre utan sura. elaka miner. 
På fredag ska vi åka ut till Huddunge och sparka ut Julen så då hinner barnen leka lite mer.

Igår så gick dagen först åt till gymmet, jag har inte varit där på en och en halv vecka så när jag väl kom dit så var det svårt att gå därifrån.
Hemma så åt vi lunch och var ut en sväng, handlade och tog en promenad i området. Hemma så blev det lax och potatis samt frukt och glass innan vi slängde oss i soffan i myskläder och åt godis för hela pengen.

Jag och Astrid somnade vid 20, svårt med tanke på alla dessa jäkla raketer som började smälla vid 19 och höll på till 01, mellan 11.45 och 00.30 så började jag bli lite smått rädd att det tappat kontrollen särskilt när det smäller precis vid balkongen och inne på gården. 
Det kändes som att det var så mycket värre än förra året då raketerna höll sig kring midnatt och en bit ifrån lägenheten.

Stackars Daniel fick vänta in det nya året ihop med netflix och jag som mest sov vaknade då och då och var bara trött och avig.
Somnade vid ett och sen började Astrid skrika och efter en stund gav vi upp och hon fick sova mellan oss vilket resulterade i sparkar och slag och strax efter sex klev vi tjejer upp och stackars Daniel får sovmorgon efter ett par nätter utan sömn.

När Daniel var på spinning i måndags så ville Astrid inte riktigt somna, tillslut hade hon krånglat färdigt.



Gårdagens lunch var kladdig!
Efterrätt, vatten i vinglas och så lyxade jag till det med lite äggtoddy (Daniel har bakjour så han fick ingen)

Astrid fick borsta tänderna i soffan i pappas knä igår, det såg lite kul ut.

Kommentera

Publiceras ej