Åka bort

0kommentarer

Imorgon åker vi till byn i fyra dagar, vi kommer alltså tillbaka på måndag eftermiddag, detta innebär att jag måste göra mina vanliga rutiner för bortavistelse.
Misstänker att jag blev lite skadad när vi bodde i Skövde och ibland kunde vara borta 2-3 veckor i sträck, när man då kom hem så vill man ju givetvis komma hem till ett snyggt hem. Detta gjorde att det blev som vana att tvätta, städa, diska, tömma kylskåp, dra ut alla kontakter osv. Innan vi åkte.

Nu går allt av bara farten, även om vi bara varit hemifrån max en vecka sen vi flyttade hit så beter jag mig fortfarande som om vi ska flytta varje gång vi åker bort. Idag har jag rensat kylen på diverse grejer som inte kommer hålla över helgen, bakat bullar för att göra slut på mjölken, tvättat (har tvättat allt hela veckan bara för att set ska vara tomt i korgarna), dammat, städat soffan, städat under/bakom soffan, dammsugit och torkat golv. 

Det lustiga är att vi inte har packat ned så mycket som en ynka liten tandborste än, men det ordnar sig. Får packa när golven har torkat.
Astrid har varit väldigt stöttande idag, vi busade på förmiddagen, hon åt lunch och sen somnade hon och sov i två timmar så jag hann baka och städa köket, sen hakade hon på när jag dammsög och torkade golven, eller hon sprang mellan mig och sitt rum där hon fipplade med alla sina leksaker.

Nu kollar vi på teletubbies, ska vänta in Daniel som förhoppningsvis är på väg hem från jobbet nu.


Astrid ville ha lite mellis men eftersom vi inte har någon frukt hemma då vi åker bort imorgon så blev det lite ekologiska russin.
Man övar och övar och bulljävlarna blir fula som stryk ändå!
Astrid badade imorse, jag tvättade hennes hår
Med schampoo och balsam, nu ser hon ut som guldlock.
Eventuellt så fick lilla fröken äta obegränsat med bullar vart hon ville idag. Tre stycken i soffan, på soffan, på golvet, i ryamattan blev det. Kanske jag börjar få lite separationsångest. Kanske. Lite..


Jäkla dåligt ljus ihop med en skakig iPhone resulterar i dåliga bilder, men jag ska börja använda systemkameran och datorn mer igen!


När golven skulle torka så satte vi oss i soffan och kollade på teletubbies, Astrid satt i mitt knä men varteftersom hon skrattade så rörde hon sig framåt nedåt.

Kommentera

Publiceras ej