Det går bra nu

0kommentarer

Idag har vi påbörjat inskolningen för Astrid, eller den riktiga inskolningen börjar imorgon och idag var det mer en introduktion där barnen fick klämma och känna lite på varandra och förskoleläraren fick ge information och svara på de eventuella frågorna som kom.
Det kändes bra, inte för att jag förväntat mig något annat men det har varit svårt att acceptera att det nu är dags för nya tider. Att det helt plötsligt inte kommer vara jag som förstår vad min unge tycker och tänker och känner och som är där när något händer, det var svårare att acceptera än jag trodde eftersom "dagis" är ju liksom någonting som alla börjar på och det är inga konstigheter.
 
Som sagt, vi har bara varit där en timme än så länge men det känns väldigt bra vid första mötet och så hoppas jag det förblir! Idag var hela familjen där, imorgon ska Daniel och Astrid vara där, på Fredag är jag och Astrid där och sen får vi se hur måndag och tisdag blir.
 
Nog om detta, jag har tömt kameran och det är lite kul.
 
Nyårsafton 2013 - året då vi kom till ro. Efter ett par dryga år med fart och vind så har vi nu haft ett år då vi bara slagit oss ner här i Haninge. Årets avslutades med en lugn dag med promenad och sedan middag och efter att Astrid somnat så somnade jag på soffan fram till efter tolv då vi gick och lade oss i sängen.
 
Trettonhelgen blev lång och intensiv, vi åkte till Huddunge och hade massor av aktiviteter, Fyrishov, träffa vänner och bekanta och juldans. På Söndagkvällen så var vi bjudna över till familjen Bjarås på hembakta baguetter och ungarna röjde.
 
I måndags innan vi åkte hem igen så var vi på julspel och juldans i kyrkan men jag och kameran är osams så bilderna blir inte som jag vil det är därför de är så jäkla oskarpa så jag behöver hitta något objektiv som vill som jag! Julspel och juldans alltså:
 
 

Kommentera

Publiceras ej