Slut på helg

0kommentarer

 Helgen är över, igår var vi på tyresö slott och lunchade med en hel hög Olssons och Lorenz till ära av Omas 75- årsdag som vi missade under trettonhelgen.
Jag som haft hela helgen bokad till att hinna med sånt jag vill ha klart till Astrid och dagis nästa vecka var lite lätt för stressad för att vara social, men det gick bra för vi skickade hem Astrid till farmor och farfar med de andra gästerna så kunde jag och Daniel åka till sickla och komplettera Astrids garderob nu när vintern kommit.

Till våran stora glädje så var det ju gigantisk rea efter mellandagsrean så en del av sakerna vi skulle ha fick vi för halva ordinarie priset. 
Med oss hem kom nya termobrallor (större storlek och bättre lösning vid benen så all snö stängs ute) med matchande jacka från McKinnley, fodrade gummistövlar att ha som extra om vinterkängorna sviker när blasket kommer tillbaka,från tretorn. Galonställ och underställ i polyester från Everest, extravantar och extramössa även de från Everest även Daniel hittade lite på rean, nya shorts och tröja till fotbollen.

Alla var nöjda och svettiga när kvällen kom, jag var mest nöjd över att jag fått allt jag skulle ha med mig hem, Daniel var nöjd över att han bara behövde gå på två affärer. Astrid var nöjd för att hon fått leka med sin pappas kusin som är 5 månader äldre än henne.

Idag har vi flängt omkring och fortsatt med livets alla ärenden först åkte hela familjen till sats där jag och Daniel fick njuta av 75 minuter yoga medan Astrid röjde på minisats.
Sen hittade vi en säng i Nynäshamn som får duga, det blev en kompromiss av vad jag och Daniel var ute efter då vi tittat på helt olika stilar på säng. 
Är inte riktigt nöjd men jag började bli desperat i att bli av med den där jäkla spjälsängen som Astrid slår sig i hela tiden! Så var den vit och enkel och kostade en femhundring så Astrid får slita på den helt enkelt!
Problemet var att vi inte hade någon vidare plan med sängkollandet så det slutade med att jag och Astrid tog pendeln tillbaka till handen och Daniel åkte bil med sängen, sen hämtade han oss och vi åkte och handlade mat (igen), nu har vi ätit, jag har namnat alla kläder som ska till dagis, impregnerat Astrids skor och jacka som jag tvättade igår och så har allt annat vi inte gjort i helgen blivit gjort.

Kvar av helgen blev 45 minuter lugn fritid att kolla på någon dålig serie på tv innan ögonen slår ihop för denna söndag. Imorgon är planen att jag går med Astrid till dagis och Daniel följer med på tisdagen.









Daniel fick sova en skvätt imorse så gjorde jag och Astrid en ansträngning och pysslade ihop ett personligt örngott hon ska få ha med sig till vilan på dagis, inget måste eller avancerat på något vis men jag tänkte att det skulle vara lite kul med något hon får vara delaktig i.

Astrid ville mest vara skitförbannad över att jag inte lät henne leka med pennorna då hon bara ville dra av och sätta dit korken hela tiden.


Kommentera

Publiceras ej