Summering

0kommentarer

I tisdags så fastnade min skoklack i näst sista trappsteget i källartrappen, jag föll och tog emot mig med knäet. Ingen fara egentligen men distriksköterskan på VC gav mig rådet att åka och röntga knäet så det blev ett par timmar på SöS.

Igår var vi först på intro på dagis (som tidigare nämnt), sen åkte vi ut till sickla och hämtade Daniels klocka som han fick i julklapp av mig, till Nacka forum och köpte svindyra vantar och polokrage till Astrid från PoP (julklapp till Astrid från mormor så vi slapp lida när vi betalade). Storhandlade mat efter alla storhelger då vi tömt förråden och sen blev det tidigt i säng för en helt trött familj.

Imorse klev vi upp tidigt för jag hade tandläkaren 7.50, det var inte så hemskt egentligen. Inte förrän jag skulle betala och kalaset kostade 900 spänn, efter en del diskussion med en totalt oförstående receptionist och flertalet kommunikativa missförstånd så betalade jag och har sedan varit ytterst oimponerad resten av dagen. Nu har jag iallafall en försäkring för 135kr/månaden så trots irritationen över att tandläkaren lade mig i riskgrupp 4 (var tidigare i nr2 med löfte om att hamna i nr1 om jag slutade snusa). Men vad vore väl en bal på slottet när man behöver gå till tandläkaren liksom?

Hur som helst så bitterheten över vårt idiotiska tandläkarsystem i kombo med att centrumvux inte hör av sig gjorde att jag var och tränade, en lång stund var det jag och volbeat som fick skrika ut lite frustration över livets orättvisor och det faktum att jag kostat mig själv 1500kr denna månad i ren klantighet.

Sen stretchade jag en lång stund och bara satt i skräddarställning och andades och stretchade ut sätesmusklerna, nu är jag lite lugnare igen. 
Daniel och Astrid har kört inskolning 9-15 idag så jag har en "ledig" dag och sen jag kom hem så har jag låtit luften gå ur mig helt. Bara lagt mig i soffan och låtit allt backa åt sidan, för det löser sig! Jag har gjort det jag kunnat och nu tänker jag ta vara på ledigheten, vem vet när det kommer mer av den varan?

Imorgon ska jag inskola Astrid 9-15, ska bli kul och läskigt på en gång, skönt att de andra föräldrarna verkade lätta så har man iallafall gott sällskap i båten!



Vi fastnade på skanstullsbron på väg till SöS, det var första gången på hela Tisdagen som jag fick riktigt rejält otäckt ont i benet. Men det var lugnt, inga vitala delar skadade!







Min lilla grisekno och hela familjen på väg till dagis för första gången, dagis ligger nere i gropen med massa plats och utrymme. Det blir bra! 




Gårdagens storhandling gick otroligt bra med tanke på att alla var trött och jag hade huvudvärk, kvittot blev ungefär liks långt som Astrid med nu har vi mat iallafall! Hittade även lite roligt från jord på trynet, köpte det inte denna gång men jag tyckte det var fint att man kan få hem bit hemifrån här ute hos oss!

Kommentera

Publiceras ej