Vecka två.

0kommentarer

Då är vi alltså inne på vecka två av 20. Första veckan missade jag första dagen på grund av missförstånd, andra veckan missar jag sista dagen på grund av kräkning. Nu var det inte jag som kräkts men mitt lilla barn.
Daniel ska ha dagjour i en vecka (7.30-19.30 alla dagar) så idag skulle vi skjutsa honom till jobbet då han ska ha jobbarbil in till stan där jouren utgår ifrån. När jag och Astrid släppt av Daniel och åker hemåt så hör jag ett gurglande och sen kräkor. Stannar bilen, och får hälften på mig och försöker skadereglera så gott det går utan extrakläder eller papper. Vi åkte tillbaka till Daniels jobb och lånade papper och sen hem.

Jag som idag enbart hade skola i två timmar och få våra praktikplatser vid 13-15. Innan det så hade jag en del uppgifter jag ville bli av med så jag hade planerat 4h med kaffe vid datorn. Men icke, det blev till att bada Astrid och slänga oss i soffan för netflix-maraton av dreamworks filmer. 
Astrid i sin tur var gladare än någonsin, hon fick vara hemma och ligga och vila med en mamma som överöste henne med kex och ersättning, Astrid hade god aptit och vid lunch så vågade jag påstå att dagens kräkor förmodligen orsakats av tillfällig åksjuka (som hon haft vid fyra olika tillfällen underligt nog). Men vi är hemma imorgon också ifall det skulle vara magsjuka som bara visade sig genom en kräka liksom, vore hemskt elakt om damen bar på smittan (som går på avdelningen) och jag skickar henne till dagis.

Det har inte varit en sekund skola idag, är helt omöjligt att försöka göra seriösa grejer som kräver timmar med koncentration med Astrid i närheten. Men jag har istället fått lägenheten städad, städade badrummen, pillat med allt pynt, bytt kuddöverdrag, dammat, dammsugit och torkat golv. Astrid har sprungit mellan mig och tvn hela dagen och mått prima.
Efter middagen så fick hon pyjamas och somnade på två minuter, jag har hängt tvätt och ligger nu i soffan och försöker orka gå och duscha, Daniel borde komma hem om någon timme.



Efter badet så bäddade jag plastad frotté i soffan och Astrid och ugglorna bäddade ner sig.


Letade som sjutton efter en fin klänning åt Astrid att ha på vincents dop på söndag. Men tydligen är modet "hög målare designar i mörker" på barnkläder just nu, så alla fina kläder på de vanliga kedjorna (som vi har i mitt centrum) lyste med sin frånvaro. Hittade till sist denna på Kappahl.



Igår hämtade jag Astrid tidigare från dagis och vi gick hem, eller jag gick och Astrid fick små utbrott för att vi inte åkte pulka (vi gick förbi pulkabacken där massor av barn fick åka och mitt lilla barn stod och stirrade och markerade tydligt att hon ville vara med)
Slängde in en matta på Astrids rum, det såg så tomt ut när vi ställt in nya sängen. Köpte även ett överkast i helgen på Ikea.

Kommentera

Publiceras ej