Datenight

0kommentarer

I helgen var jag ledig, detta har inneburit en otroligt välorganiserad drinkafton på Brevik, Daniel med kusin stod i baren (med en morbror som jobbar på vin och sprit så finns en hel del balla attiraljer att förgylla ett party med) får se om det dyker upp bilder när jag tömt kameran. Jag körde bil och kunde således icke smaka någon av drinkarna som fanns (eller slushy-shotsen som erbjöds).
Astrid fick sova hos farmor och farfar som har semester en vecka till så de ville ha henne till på måndag vilket gav mig och Daniel en helt ledig dag tillsammans.

Så vad har vi gjort idag?

Vi åt pannkakor med glass till frukost klockan 11.30
Kollat på ett par How i met your
Mother avsnitt på netflix
Åkt in till stan (kollektivt)
Upptäckt att ALLA mina favoritbutiker
I pub stängt igen för att flytta (jag grät blod. Vart ska jag nu gå och mysa och finna inspiration när jag är i stan?)
Svettats litervis pga. feluppskattning av väderlek.
Testat att dricka iskaffe
Köpt lite kläder (kristin)
Köpt dyra skor (Daniel)
Pussats en massa (äcklat ner omgivningen med andra ord)
Ätit tills vi båda kände att vi kunde rulla hem på TGIF i Kungsträdgården 
Sett the other woman på bio (den var jättebra, rolig och full av kvinnopower!)
Gått genom stan i sommarkvällen och fyndat massor av blommor för ynka hundringen på Hötorget.
Åkt hem 
Tittat på de sista 5 minuterna av fotbollen (Daniel)
Packat upp blommor (kristin)

En väldigt produktiv och trevlig dag, även om den produktiva delen bara bestått av nöjen så har det varit en väldigt välbehövlig dag med minisemester.












Nu är det dags att sova, imorgon ska vi åka och hämta hem det efterlängtade barnet och sen skall jag jobba några timmar på kvällen. Ska bli mysigt att återse mina kära äldre medborgare på jobbet!

Kommentera

Publiceras ej