Så trött

0kommentarer

Värmen, alltså jag tillhör inte soldyrkarna ska jag erkänna och sommar är ju kul på sitt sätt men luften står stilla här hemma! Astrid vill inte sova och vi andra kan inte sova.
Inatt vaknade Astrid vid tolv och mellan tolv och sex så hade vi någon form av jourarbete här hemma då vi försökte få henne att somna. Men hon var helt vaken hela natten, rev och slet i allt möjligt här hemma och till sist var vi så trötta att ingen av oss orkade mer.

Klockan sex somnade jag och Astrid på soffan efter att hon sett tio avsnitt av Dora samtidigt som hon sprungit omkring och rivit i saker. Kvart i åtta vaknade jag, Daniel sov då och jag väckte honom och berättade att han försovit sig.

Jag fick ringa dagis, ringa jobbet (avdelningen) och ringa chefen och berätta om mardrömmsnatten och berätta att jag och Astrid var tvungna att vara hemma och vända dygnet igen. 

Dagen idag har sen gått åt till att tvätta, efter en natt som varit så varm att det inte varit uthärdligt så behövdes kuddar, madrasskydd och lakan tvättas då tre smutsiga, svettiga och äckliga familjemedlemmar snurrat omkring i försök till sömn. 
Jag och Astrid var upp till centrum och handlade inför hennes semester på Öland, vattenleksaker, armpuffar och solskyddsfaktor behövdes inhandlas. 
Passade på att köpa nya kuddar till sängen i hopp om att få bättre chanser till sömn inatt.

Handlade lite på Coop och sen for vi hem och jag har sovit till och från på soffan då jag fick en dryg huvudvärk mitt i allt också. 

Astrid har röjt och efter bad, mat och lite mera Dora så lyckades hon varva ner och när jag slängde henne i säng vid sju var hon inte svår att övertala och somnade direkt.

Nu får jag äntligen bara ligga stilla, ska samla kraft att gå och duscha för andra gången idag.

Astrid har skrattat och busat av övertrötthet, så fort jag tog fram kameran så vägrade hon le.
Jag bad henne att se glad ut, hon skakade på huvudet åt mig bara.


Just nu ligger hon mitt i fläktblåset och jag satt kvar en stund där inne bara för att det var enda stället som kändes behagligt i lägenheten!

Kommentera

Publiceras ej