Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2

0kommentarer

Idag kom det en bok på lådan, en bok jag köpt hem för att vi ska bli lite bättre på perspektiv, har hört att boken i rubriken skall vara pedagogisk och enkel så vi får se om jag och Daniel får några perspektiv i vårt föräldraskap efter att ha läst boken.

Idag har jag gjort pajskal, väldigt enkelt att bara slänga ihop! Imorgon ska jag göra innehållet i pajerna och grädda dem innan de ska få stå och vänta in gästerna på onsdag. Jag vet inte ens hur mycket gäster som tänk komma eller om de ens vill äta paj men paj blir det! Och fika! Köpt fika för jag är så mätt på allt som har med bakning att göra så jag är en dålig människa och köper fikabröd, massa kakor och grejer.

Det blir en salig blandning av ätbara saker på Astrids kalas men vi håller oss ifrån tårta pga. Platsbrist och för lite ork för tårta. 

Jag och Daniel håller på med det sista till Astrids present, det blev inte riktigt som jag tänkt men jag tror det blir bra ändå. Astrid är inte så prylgalen än, jag tror inte att hon kommer göra så stort väsen av sig. 

Jag har lagt mig på soffan en stund innan jag ska åka och jobba kväll. Sen är det ledigt två dagar med förberedelser och kalas.

På barnprogrammet imorse så visade de ett inslag med får från en bondgård. Ett tag trodde jag att barnet skulle ta sig in i TVn av glädje över djuren.
Lagom trött imorse, Astrid sov hela natten i sin säng, Daniel la henne bredvid mig när hon vaknade en stund efter 6 och vi låg och snoozade en timme innan hon tröttnade och skulle upp. 

Kommentera

Publiceras ej