Hej

0kommentarer

Det är söndag hos mig, jag jobbade kväll igår, kväll idag och kväll imorgon, sen ledig två dagar innan ännu en kväll väntar och sen dag lör-sön. Så lite timmar trillar in i kassan.

Kul nyhet. I fredags ringde en förskolechef i Tyresö och sa att de ville ha mig i höst, höstterminen så är jag barnskötare med andra ord. Jag tackade ja på plats och helt ogenerat utan ens att spela cool eller prata lön. Blev så glad bara då jag var väldigt sugen på att få bli en del (även om det "bara" var ett halvårsvikariat) av den enheten. Det bästa är att det är heltid (eventuellt 90%) och helt normala tider så jag får äntligen känna mig som en normal mamma som jobbar när jag jobbar och sen är ledig. Oregelbundna tider rör mig inte i ryggen egentligen men att bara få stänga av hjärnan i höst och inte behöva schemapyssla en jäkla massa för att få tiden att gå ihop ska bli otroligt skönt! Plus att jag då äntligen kan få tid med familj och vänner. Prioriteringarna har verkligen ändras sen Astridbebis föddes.

Idag ska vi försöka åka och handla till Astrids födelsedag, om vi kommer iväg utan att det blir stressigt innan jag ska åka och jobba. 



Astrid skulle ha toffs när jag borstade mitt hår häromdagen. Den blev inte långvarig i huvudet men dock väldigt tjusigt så länge den fick sitta!

Kommentera

Publiceras ej