Prisa Gud

0kommentarer

Här kommer skatteåterbäringen!

3000 kr fick jag, det är ju fränt! Passar bra in med den dåliga lön som kommer från mitt håll, skrapade iallafall ihop 28h i maj så det är ju något!

Idag har jag sökt jobb, lagt ut saker på blocket och sökt föräldrapenning, får se om den blir godkänd bara, sökte i efterhand för dagar och helger där jag varit ledig med barnet men inte haft en tanke på att jag kan dryga ut kassan. Vi har så väldigt mycket dagar kvar med Astrid så jag försöker använda dem. Eller Daniel har förbannat mycket dagar, mina är slut. Men Daniel kommer inte hinna ta dem de kommande fyra åren och skaffar vi en till bebis så kommer vi få kn ännu mera.

Fördelen med att Daniel hade ett jobb med 7veckor semester när Astrid föddes och nu har ett jobb fyllt av flex, lediga röda dagar, lediga klämdagar m.m. Vilket gör att han oftast är ledig när dagis är stängt ändå. Toppen.

Ikväll jobbar han lite extra på jouren och jag har precis fått Astrid att somna och ska nu förbereda hallmöblerna som vi hade i Skövde på att de ska flytta.
Betalade runt 3000kr för dem men kränger dem för 600kr, kan meddela att det blir nog inga mer MIO möbler i detta hus, de var en stor besvikelse!

Jaja, livet och pinnen igen.

Pinnen och livet

Kommentera

Publiceras ej