Rastar mig lite!

0kommentarer

Är på jobbet, på självaste midsommarafton och allt. Lämnade Astrid på Brevik idag och hon får tillbringa midsommar omgiven av en massa personer och uppmärksamhet. Daniel har jouren så han sitter på torsgatan inne i stan och väntar på att få rycka ut.

Jag jobbar 15-20 idag, hela fem timmar varav en halvtimme går bort till rast, det är inte så att jag jobbar ihjäl mig direkt men det är bättre än ingen timme alls. Det regnar och är ändå bara kallt idag så då njuter jag hellre av alla andra dagar med Astrid, på måndag exempelvis ska vi vara lediga tillsammans igen, då hoppas jag på fint väder så vi kan bada!

För övrigt så jobbar jag den enda veckan denna sommar jag skulle vara på semester så jag tänker inte ha dåligt samvete över att jag jobbar lite för lite! Men så gick min mormor och dog nu i veckan (efter en lång tids sjukdom så det var egentligen mest en lättnad för henne) och begravningen är just den veckan jag skulle till Öland så det är lika bra att jag ställde in min närvaro för då missar jag inte mormors begravning. 

Daniel och Astrid däremot skall åka till Böda sand en vecka. Annars så kör vi på minisemester alla strödagar vi alla är lediga samtidigt.

Igår firade vi lite midsommar hemma med fisksoppa (min favorit!) och glass och jordgubbar efteråt.
Mm. Vad fint! Men se min fantastiska namnskylt! 

Kommentera

Publiceras ej