Vad är det för dag?

0kommentarer

Långledighet och stängt dagis har resulterat att Astrid varit hemma i sex dagar, det är givetvis mysigt på alla vis att få smaska på den lille (för ja ofta så vill jag bara äta på henne för att hon är så rolig!) men jag tror ändå att dagis är ett bra beslut för fröken, hon är så mycket gladare efter att fått leka med kompisarna under dagen.
Jag jobbade kväll i fredags och i måndags så då fick hon och pappa en hel del tid ihop. Sen är hon ledig Tors-sön så denna vecka är alltså bara 1 dag på dagis.

Dey har inte haglat jobb än, mest för att jag bara har ett ställe än så länge men jag tar alla jobbchanser jag får och såhär i början så blir det lugnare men då har jag möjlighet att ta ut lite föräldradagar och hänga med grisbebisen, pengar är bara siffror efter att det finns tak över huvudet och mat i kylen.

Och när bilen går sönder förresten, bilar är dyrt som snus. Men vår bil är söt när den inte är trasig!

Fixade en togs i huvudet på bebisen för första gången idag, det syns inte hur fint det egentligen blev då fröken var upptagen med att känna på den och titta på barntv.

Igår höll jag på att smälla av, bebisen var konstant naken, kläder jag på henne så var hon naken lila fort, sen gick hon in i sitt rum och bäddade upp sängen och lade sig och sa "stova". Dock så skulle vi till gymmet och Astrid fick vila i vagnen istället och sen sova middag efter lunchen hemma istället. Sen på kvällen så hade vi pusskalas (fröken vill aldrig pussas!) då skulle mamma och pappa pussas, sen skulle Astrid och mamma pussas, Astrid och pappa pussas och sen höll vi på så en god stund.

På jobbet har jag med mig mina fina pennor från sjukhuset, det känns tryggt med den fina namnskylten!

Kommentera

Publiceras ej