Bläsch

0kommentarer

Astrid var på dagis i måndags och har sen haft feber (tror vi men vi har ju ännu inte hittat någon termometer) när ett dygn med feber var över så var det magproblem, vi har turats om att pussla i schemat så fröken får vara hemma. Jag vill ha henne hemma tills vi ser att magen är i ordning igen, nackdelen med det är att jag fått samma symtom och har ett prov imorgon men känner inte för att sitta i ett tyst klassrum i tre timmar med en elak mage!

Som det ser ut nu så blir jag och grisekno hemma imorgon också, vet man inte vad det är för fel så är det dumt att riskera att sprida eventuell smitta till omgivningen! Får se om vi blir bättre till helgen, så får jag ta igen plugg och arbetssökande då, har hittills sökt ett jobb.
Som barnskötare.

I Järfälla.

Oddsen är små eftersom det är på andra sidan stan men det var en så frestade annons om barnskötare/usk till en tränings/särskoleklass, precis det jag saknat att jobba med! Men jag ska söka vidare så att en inte blir utan! 

Det var dåligt med matlust på det lilla barnet mån-tis, eftersom hon inte själv kan berätta vart det gör ont och vad som känns jobbigt så får man fiska upp de gamla knepen ur fickan, frågade om hon ville ha lite glass. Den slukade hon så helt av kartan var vi inte, kan tänka mig att det svalkade hennes varma kropp rätt bra också!
Idag har vi varit hängiga om varandra, när Astrid sov så var jag pigg och röjde, när jag sen var trött och somnade en skvätt så har Astrid röjt. Här var vi under ljuvliga 15 minuter på samma sida och kunde med andra ord få vila.

Kommentera

Publiceras ej