det här med smärta

0kommentarer

Jag har hört rykten om att kroppen ändras i takt med att åren går, men som det ser ut nu så är det ju på gränsen till löjligt! Jag kan knappt använda linser längre då mina ögon är alldeles för torra och gör ont, min rygg har börjat ge med sig och gör även den kraftigt ont. Jag väntar bara på åderbråcken och det gråa håret - jag är ju trots allt snart 25.
 
Nej fy sjutton, inga problem som inte går att lösa, ringde min optiker idag och bad om att få en utskrift på mitt recept, beställde hem provbågar från en billig sida och har tagit beslutet att köpa mig några billiga brillor att leva i istället (då mina gamla är 7 år gamla och jag har fått sämre syn i två omgångar sen jag fick dem), har mejlat linsboxen och sagt att jag vill göra slut och har även ringt min doktor för att eliminera lite andra kroppsliga problem som hemsökt mig de senaste månaderna.
 
vips så blev jag på lite bättre humör.
 
Jag är schemaledig idag (=inga lektioner) så jag har passat på att träna (för ryggens skull eftersom jag tror starkt på att smärtan beror på de senaste veckornas brist på motion), efter träningen så satte jag mig vid datorn och gick igenom lite punkter till provet på fredag, vet inte om jag blev så klokare man kanske lite. Vi har APL-prov och ska i tre timmar få sitta ned och skriva reflektioner om hur våra praktikplatser stämde överens med socialstyrelsens punkter om en god vård (yeyy, jag som älskar reflektioner!). Men jag känner att jag behöver lite mer kött på benen för att stödja mina tankar så hälso och sjukvårdslagen samt socialstyrelsens paragrafer bör läsas igenom tills på fredag. Det gör jag sen. Kanske på Onsdag. Eller Torsdag.
 
I helgen så skulle jag och Daniel ha datenight, har varit planerat i en månad. Gick sådär, jag hade haft en skittung vecka och Daniel hade haft en väldigt upptagen vecka så ingen av oss var särskilt peppade. Astrid blev hämtad från dagis av sin farmor och vi satte i oss en flaska bubbel hemma innan det var dags att dra in till stan (tror att inspirationen till bubbeldrickandet blev för att någonstans stressa av från veckan, funkade inte jättebra på två halvnykterister som blev trötta och packade).
Vi letade oss fram till Rival och såg på premiären av Özz Nujens nya stand up show, den var helt fantastisk!
Efter showen var tanken att dejtandet skulle ske, vi kom ut i regnet och klockan var trots allt 21.07 och utan konkret plan så kastade jag in handduken och bad om att få åka hem.
 
Kort promenad till slussen, tunnelbana, buss och kort promenad hem och sen stupade jag i säng och sov ut ända till klockan 7 morgonen efter (8,5h ostörd sömn). Vi tillbringade lördagen först framför tvn och sen åkte vi till farsta och fyndade kalsonger (lika kul som det låter), åkte till vårt barn, åt tacos med släkten och sen hem och invänta söndag. Söndagen bjöd på sol och min kropp skrek efter någon form av aktivering, hela familjen åkte upp till Tyresta och vi gick barnvagnsspåret på 5km så att Astrid fick sova. Hon vaknade lagom tills vi kom ut ur skogen och vi tog en lunch med korvgrillning.
 

Tyresta är ett naturreservat som har en del av sig ca två km från vårt hem, därifrån utgår en hel del motionsspår och vandingsleder och det finns Tyresta by som egentligen är ett par hästhagar och lera, men det är fint och harmoniskt och de har en pytteliten handel där man kan köpa korv för en billig peng och grilla utanför, helt perfekt söndagsnöje och det var inte bara vi som trotsat kylan och blåsten för lite korv.
 

Vi släppte Astrid på grönbete och vild som hon är så drog hon orädd iväg ut i livet, men vi är förutseende och hade galonställ med som vi drog på henne så hon fick springa fritt.

som det syns på bilderna så blåste det rätt friskt, det var riktiga is-vindar som blåste så man orkade inte lång stund utanför skogen så vi höll oss bara i en timme med Astrids springande.

Hemma igen så ville Astrid plocka fram sin tunnel, den underhöll hon sin pappa i medan jag lagade mat.

7 år gamla glasögon var det ja.. riktigt trött och sliten efter de senaste veckornas fantastiska inlärning som nästintill våldsamt tryckts in i mitt huvud.
 

Kommentera

Publiceras ej