Linköping

2kommentarer

Nu är jag här! Igår lämnade jag Astrid på dagis, gick hem och gjorde mig i ordning och sen åkte jag till stan och tog tåget  till Linköping, blev mött på stationen av Lovisa och fick en tur i hennes lägenhet. Sen gick hon och jobbade och jag mötte upp Cilia som en inte sett sen Sundsvall brann!

Av naturliga orsaker så blev våran lunch en heldag och sen en helkväll då jag blev medbjuden till att delta i hennes och mamis kvällsplaner som bestod av skaldjur och champagne. Behöver jag meddela hur fantastiskt gott det var? Alltså i all dena levnadsrum med vardag och tvångsmatlagning för familjens överlevnad (OBS. Grov generalisering av livet mitt) så var det helt fantastiskt att sitta vid ett bord i flera timmar utan kladd och istället med massor av samtal.
(Jag vet att du läser detta så TACK igen för en fabulös kväll!)

Blev följd till bussen och fick låna busskort samt direktioner om vart jag skulle och en sväng efter elva var jag hos lovis igen och satt uppe och störde henne så hon knappt fick någon sömn innan dagens arbetspass.

Sov och vaknade med huvudvärk (surprise kroppen tål ej någonting längre). Använder det som ursäkt till att inte plugga idag trots att jag har massor jag kan göra med mig! 

Sitter i soffan och glor på sex and the city filmen, ska fortsätta med det en stund till och sen ta mig ut i solen och se vad stan kan erbjuda mig. Tänkte överraska Lovisa med någon form av ätbart ikväll för att förfira hennes stundande 24års dag nästa vecka. Vi får se vart inspirationen för mig.

Fick ett samtal från ett jobb igår, ett jobb i Vendelsö på ett relativt nytt äldreboende, minns att annonsen var väldigt glad och kvinnan som ringde var även hon väldigt glad och trevlig. Ska dit på måndag sen får vi se vad som händer, men nu börjar verkligheten komma i rullning och det känns mindre stressande än tidigare. Jag finns där ute i arbetsdjungeln, nu ska jag bara bestämma mig för vad jag ska göra resten av mitt liv!
Ansiktet igår på tåget ner
Ansiktet idag efter två glas champagne, sen sänggång samt inte jättelång sömn.

2 kommentarer

C

30 Mar 2014 12:24

Det var verkligen hur kul som helst, du gjorde min dag! Så, mer champagne till folket!

C

30 Mar 2014 12:24

Det var verkligen hur kul som helst, du gjorde min dag! Så, mer champagne till folket!

Kommentera

Publiceras ej