Vecka 5

0kommentarer

Då är den här, sista veckan på praktiken. Känns väldigt sorgligt, men vem vet jag kanske kommer tillbaka en dag.

Astrid var hemma med Daniel idag då hon varit hängig hela helgen, jag har varit på Karolinska hela helgen och i lördags kom jag hem långt efter läggdags för henne och igår åkte jag långt före den kristliga tiden att kliva upp.

Idag när jag kom hem var lilla fröken som vanligt, hon har varit lite ledsen och hängig ett slag men idag var hon tillbaka med full kraft och var den där glada ungen vi brukar ha. 
Jag fick åka tidigare från Solna idag då Daniel hade en visdomstand som skulle ut som vi har bokat om flera gånger pga. andra förhinder men idag fick den åka ut. 
När han kom hem blödde munnen som bara den, halva ansiktet hängde och han pratade som om han fått smäll. Jag frågade om han fått med sig tanden hem, till min besvikelse fick den stanna kvar hos tandläkaren.

Daniel var hemma en kort stund och sen åkte han på teorikurs för C-körkort, jag och Astrid har ätit och sen sa jag att det var dags att sova, gjorde en flaska (hon har vägrat gå och sova utan någonting att dricka först de senaste veckorna). Efter blöjbyte, tandborstning och pyjamas så sprang hon in på sitt rum och studsade ner i sängen och när jag skulle ge henne flaskan sa hon bara nej, fick nappen istället och ungen verkligen gosade ner sig i sin kudde och ville bli ombäddad och somnade som på order på två minuter och struntade i min närvaro. Jag var oförberedd på den reaktionen då hon gick från hundra till noll på mindre än en minut. Men vår jänta vet vad hon vill och då kör vi på det bara, blir bäst för alla!

Jag fick en stund att plocka undan alla dessa leksaker och smågrejer som hamnar överallt på dagarna innan familjen annorlunda började. Nu glor jag på tv och är otroligt imponerad över att jag är vaken fortfarande, det har varit en hektisk helg följt av en lugn måndag så hjärnan är som deg!



Jag satt på toa idag när Astrid kom in och promt skulle bada, hon klädde av sig kläderna och blöjan och lekte sen vilt i vattnet.






Såhär kan det se ut ibland när vi är lite slitna hemma (oskarpa suddiga bilder tack vare dålig kamera på iPaden men jag var tvungen att ta kort när hon gjorde sin grej). Astrid gillar hår, det har hon gjort i princip sen hon kom ut ur min mage. Men ju äldre hon blir desto mer gosar hon med folks hår, klappar på det, drar i det, pussar på det osv. Har man så kort hår som mig så kan det bli smärtsamt ibland, men det är mest mysigt för hon är så rolig när hon håller på.

Kommentera

Publiceras ej