V to the A to the B

0kommentarer

Idag vabbar jag för första gången någonsin (enligt FK, när jag pluggade så gick det liksom inte att anmäla VAB eftersom man som förälder och student inte räknas hos dem).
Astrid vaknade tidigt imorse och det brukar inte höra till ovanligheterna, men när hon sedan bröt ihop för minsta lilla och var alldeles trött och slut så bestämde vi att ha henne hemma idag och hålla koll på om det var en förkylning på G. Men inget sånt än, hon har varit trött hela dagen men imorgon får hon gå till dagis igen och efter det tar vi långhelg då alla är lediga på måndag också.

Vabb i bildform


Jag har passat på när Astrid sov att städa bort allt efter tapetrivning och målande. Hela lägenheten var full av kladd och damm och såpa. Så imorse efter att jag slipat och målat så städade jag och tvättade då tvätten varit lågprioriterad hela veckan.

Ska snart rulla ut lite ny skyddspapp för ikväll ska vi måla sista lagret på väggen och imorgon har vi ett sovrum igen! 






Inte min smak på tapet direkt men vi har ju överlevt med dessa i två år.





 Det var väldigt skönt att riva ner dem! Väggen under var väldigt fin så vi målade direkt, efter tre lager så fick jag krupp för väggen såg för jävlig ut. Igår bredspacklade Daniel för glatta livet och idag har jag alltså slipat, målat och rengjort.

Svårt att få en vettig bild men nu är det liksom en vit vägg helt enkelt, ska erkänna att en del ställen är lite geggiga och att väggen inte är så slät som den skulle kunna vara om vi bredspacklade och slipade en sväng till men jag tycker att det ser riktigt schysst ut nu! Vi är trots allt lekmän liksom. Nu ska vi måla sista lagret och sen upp med lister och gardiner igen bara.



Ska bli skönt att få tillbaka lägenheten igen, sen på måndag så har jag storartade planer om inredning som skall ske, Astrid ska få lite annan lösning på sitt rum och kalixhyllan ska jag donera till jobbet!





Idag ser Astrids rum ut nästan såhär (har bytt plats på duplobordet och klädstången nu) men jag vill att hon ska kunna leka mer där inne, hitta sina saker och lockas till lek (alla pedagogers dröm)   Men samtidigt så har jag ett stort behov av att ha ett lättstädat hem, tror att jag har kommit på hur jag ska kompromissa utan att lägga ut en förmögenhet! 

Nu ska jag hänga dagens andra tvätt så jag har inte tid att sitta här och glo längre!

Kommentera

Publiceras ej