We are young

0kommentarer

Klockan är halv tre och jag glider omkring i Stockholms förorter och utanför min tunnelbanevagn så är det otroligt mörkt och kallt.
Vad hände med min höst? Med min favorit årstid, torrt med mycket ljusa färger och löv överallt.
Nu är det bara mörkt och kallt!

Jag har börjat tända ljus hemma, något jag varit dålig på förut. Det är så roligt att varje kväll när jag tänt ljus så kommenterar Daniel att han tycker att det är mysigt.

Men varför åker jag omkring i tunnelbanan när jag borde vara på jobbet? Jag har varit på ett möte i Farsta, jag visste inte hur lång tid det skulle ta så jag tog en obetald halvdag. Men nu är jag färdig på mötet och på väg tillbaka i god tid för att fiska upp Astrid tidigt på förskolan, inte helt tråkigt egentligen! 

Men idag tog jag åt mig att jobba lite extra i jul då det egentligen bara är en dag jag vill vara ledig eftersom jag i år jobbar på ett ställe som är stängt alla röda dagar och därmed också ger mig massor av ledighet på köpet. Jag kommer jobba de två dagarna före jul, dagen före nyår samt klämfredagen den 2/1. Men annars är det mycket ledigt i år.

Känns fint att få massor av ledighet och samtidigt spara semesterdagarna till nästa år.






Igår morse vaknade vi till ett fantastiskt väder och en ännu bättre brunch med extra allt av allt! 


Vi hämtade hem en lite lätt stött Astrid som var arg på allt och som absolut skulle lyssna på hårdrock i bilen för att vara nöjd.


Imorse var Astrid trött, istället för att ta sovmorgon så högg hon in på kaffet.


Sånthär gör jag på mitt jobb på måndagar när vi har planering. Det tog väldigt lång tid men för att vara första gången så var det inte så tokigt. Får försöka att komma ihåg att fotografera den färdiga tomten när jag gjort klart den!

Kommentera

Publiceras ej