Mot stan!

0kommentarer

Jag sitter på bussen in mot stan, vi var i stan igår och letade vinterskor åt Astrid, och idag har jag ett möte på söder så när Daniel ändå jobbar så passar jag och Astrid på att gå på stan igen. Eller Astrid sover just nu, hon hade ett traumatiskt morgonbad med hårtvätt och nagelklippning, och det är mycket skönare att åka kommunalt när hon kan sova så vi passade på att gå hemifrån lagom till vilan.

Igår hittade vi förresten inga skor, jag vill ha liknande skor som förra året, goretex material med hög sula och kardborre så att hon har en varm och stabil sko att leka i. Fördelen med gårdagen var iallafall att vi hittade en overall till barnet, jag gillar inte dem egentligen utan föredrar tvådelat eftersom hon är så lång men den vi hittade igår var det inga problem för Astrid att röra sig i. Relativt tunn var den också så att hon slipper Se ut som en Michelingubbe. 

Färgen var fantastisk, tog ingen bild men ska göra det idag för vi köpte även en rejäl mössa i samma märke som overallen även i en riktig skrikfärg, risken är liten att vi tappar bort henne i vinter iallafall! 

Idag tänkte jag kolla lite mer efter skor och annat innan det är dags att åka på möte på söder.



När vi väntade på lunchen igår så övade Astrid på att knäppa bältet i vagnen.
Hon krävde att få springa fritt också, alla dörrar var viktiga att känna på!
Jag somnade tidigt i soffan igår och vaknade imorse till ett kök som såg ut såhär, funderade på om familjen haft en hemlig fest under natten.
Det bästa med att ha en diskmaskin är att allt bara trollades bort väldigt snabbt och enkelt!

Kommentera

Publiceras ej