Snyggt!

0kommentarer

Sista dagen i karantän! Jag lovade mig igår att jag och Astrid iallafall skulle gå ut i luften idag, men icke! Vi har varit inne hela dagen och det blev så för att jag började städa.
Jag lyssnade på P3 dokumentär och rensade garderober i hallen och klädkammaren, flyttade om lite och gjorde plats för nytt. Sen skrek Astrid att vi skulle baka, så jag bakade och hon slickade vispar och skålar. 
En enkel tigerkaka blev det, jag har inte bakat på väldigt länge så vi har inga ingredienser hemma så jag fick ta till det mest grundläggande som går att baka.

Sen flög dagen iväg, jag och Astrid har städat, hon har dammat, jag har plockat och slängt ut mattor och flyttat saker i största allmänhet. Sen sov damen och jag gjorde pappersjobb och kollade på one Three hill.

Till sist dammsög och torkade jag golv, och gjorde rent soffan hängde tvätt osv. Slängde oss precis i soffan för att hänga lite tills Daniel som är försenad från jobbet kommer så jag kan göra pannkakor.

Imorgon får jag gå till jobbet igen! Och Astrid får en dag på förskolan innan vi ska ha helg. 
Håller helt klart tummarna för att jag får ha en hel arbetsvecka nästa vecka och ingen sjukdom!





Gårdagens försök till sysselsättning pyssel.


Astrid satt på köksbordet och sjöng för Nils samtidigt som hon vaggade honom relativt oförsiktigt fram och tillbaka.




En typisk morgon på min sida av sängen.
En ytterst kränkt katt efter att jag försökt rengöra hans öron. Nu har jag inte sett honom sen dess.

Kommentera

Publiceras ej