Blogg hej

1kommentarer

Det är mycket som händer för tillfället så all fri tid går åt till att andas och finna små oaser i vardagen. Vi hittar dem genom att tillbringa all ledig tid tillsammans i familjen, hittills har vi varit massor inne i stan, ätit ute, varit på Skansen, shoppat nya kläder och bara varit. Vi håller fortfarande på att vänja oss vid vardagen med två heltidsjobb med tillhörande jourer, planeringsdagar, kvällsmöten, dagis med möten och scheman och allt annat som hör till.

Jag kan inte säga att vi stressar ihjäl oss direkt men det är mycket planering och många prioriteringar som ska göras just nu. 

När kvällen kommer och Astrid har somnar så stupar jag i säng, och sen är det fullt ös igen. Men jag trivs med mån-fre jobb och framförallt så trivs jag på jobbet!



Astrid är en rätt stor unge ibland, här om dagen när vi skulle åka iväg till Ikea så tog hon sin ryggsäck på ryggen och började gå mot förskolan istället för bilen.


Bryt ihop och bygg upp. När vi kom hem från Ikea upptäckte vi att allt vi köpt för att komplettera vår inredning hade moderniserats och ändrats vilket resulterade i att vi har två olika dörrar till vår bokhylla men det syns inte jättemycket, Daniel fick bygga om lite eget bara men hyllan hamnade i vardagsrummet och jag fick rensa och flytta om igen.



Gästrummet börjar äntligen kännas lite mer som ett rum med tavlor på väggarna och möbler där inne. Jag går
Omkring och pillar på saker hela tiden. Har bäddat vår säng med massor av kuddar så jag kan lägga mig uppepå på kvällen och bara njuta av lite tystnad!



Vi var i stan hela lördagen, åt massor av glass och passade på att uppdatera Daniels garderob (han är dyr i drift min man)

Daniel jobbar nattjour just nu så jag och Astrid sover som små barn med hela sängen själva, Astrid brukar komma in någon gång under natten och sova med mig så morgnarna är helt fantastiska med kramar och ugglor överallt.

1 kommentarer

Jenny

13 Sep 2014 18:39

Jag vill ha alla de där djur-tavlorna!

Kommentera

Publiceras ej