Skott i ryggen

0kommentarer

För en vecka sen nös jag. Lång historia kort, nu har jag varit hemma i en vecka, varit hos kiropraktorn en sväng och ska dit imorgon igen.

Typ så är livet, jag saknar jobbet faktiskt och har varit där två vändor på APT och föräldramöte eftersom det är ryggen som är sjuk och inte huvudet så klättrar jag på väggarna.

Men jag har kommit ikapp på sovningen iallafall, har sovit massor den senaste veckan. Både på nätter och på dagar. Daniel har fått sköta allt med Astrid och det mesta med hemmet så honom har jag bokat in på en timmes massage om en och en halv vecka så att han kan slappna av lite.

Förklaringen till ryggproblemen kunde kiropraktorn känna rätt omgående. Jag var sne helt enkelt, anledningen till min snehet var att jag hade en del muskelknutar och stelhet i överkroppen. Förstår det med tanke på att jag haft ont i skuldran sen Astrid föddes och jag drog till den, amningen tog hårt på vänster axel och sen en väldigt stressig höst.

Allt detta gjorde mig sne, och nu när jag var så nöjd över att jag inte har så ont längre så visar det sig att det beror på att jag blivit sne och förmodligen inte känner smärtan då jag anpassat mig. 

Så idiotiskt med tanke på att lite massage, kotknäckning och fortsatt träning hade fixat detta på nolltid. Men vi börjar om nu. Jag blev tipsad om en jättebra kiropraktor som kommer att "arbeta bort mina skador" som hon sa och jag tänkte lita på henne för det var ren magi hon gjorde i måndags, hon knäckte saker jag inte visste kunde knaka.

Lång historia som blev kort och sen lång igen. Men livet alltså. Vilken grej! 


Tömde telefonen igår så jag har inga bilder att visa annat än Astrids skor. Farmor och farfar var i USA och fick med sig dessa hem. Jag älskar dem, tänk att det går att göra barnskor så otroligt rejäla. De är lite för stora nu, de var väldigt stora i storlek, men jag hoppas att de är lagom i vår. 

Kommentera

Publiceras ej